يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 27451
تاریخ انتشار: 22 شهريور 1395 12:35
گوشت ماهیچه گوسفندی و گوشت استیکی و مغز ران گوسفندی گران‌ترین اقلام گوشت قرمز هستند و گوشت مخلوط گوسفند و گوساله پایین‌ترین قیمت را دارند.
راه امروز: بررسی‌ها از بازار گوشت قرمز و دام زنده در ایام مصادف با عید قربان نشان می‌دهد که هر کیلوگرم گوسفند زنده ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود و در بازار گوشت نیز بیشتر اقلام با ثبات نسبی قیمت همراه هستند و برخی محصولات که در روزها و هفته‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه شده بودند، در حال حاضر تقریبا به قیمت پیش از گرانی یعنی قیمت نیمه ابتدای تابستان بازگشته‌اند. اما به گفته فروشندگان، قیمت گوشت همچنان بالاتر از قدرت خرید بخش عمده‌ای از مصرف‌کنندگان است.

بر اساس گزارش میدانی ایسنا از بازار گوشت قرمز، گوشت ماهیچه گوسفندی و گوشت استیکی و مغز ران گوسفندی گران‌ترین اقلام گوشت قرمز هستند و گوشت مخلوط گوسفند و گوساله پایین‌ترین قیمت را دارند.  

بر این اساس هر کیلوگرم گوشت گوساله کیلویی ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان، ‌ مخلوط گوسفندی کیلویی ۳۱ هزار تومان و هر کیلوگرم مغز ران گوسفندی ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.  

همچنین هر کیلوگرم ماهیچه گوسفندی ۴۰ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۰ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود. در میان سایر اقلام، گوشت گردن کیلویی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، ‌ گوشت گوساله فیله کیلویی ۴۸ هزار تومان، گوشت چرخ کرده کیلویی ۳۷ هزار تومان و شقه با گردن کیلویی ۳۳ هزار تومان است.

همچنین کله پاچه و جگر سیاه که مصرف کنندگان خاص خود را دارد، به ترتیب کیلویی ۳۴ و ۴۷ هزار تومان به طور متوسط در بازار عرضه می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر