يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 27183
تاریخ انتشار: 17 شهريور 1395 17:57
در چند ماهه اخیر طرح های زیادی برای حمایت از تولید داخلی به اجرا درآمده، اما مسئولین معتقدند که تا تولید کنندگان داخلی کیفیت کالاهای خود را بالا نبرند هیچ گونه طرحی با موفقیت روبرو نخواهد شد.
راه امروز: محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، در ارتباط با طرحی که اخیرا با شعار ایرانی، ایرانی بخر راه‌اندازی شده است، گفت: این طرح با هدف حمایت و آشنا شدن مردم با کالاهای ایرانی و تولید داخل، طراحی و راه‌اندازی شده، اما برای رسیدن به این هدف راه زیادی در پیش خواهیم داشت و تا به حال فقط در حد شعار بوده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به بالا بودن کیفیت برخی تولیدات داخلی، توان رقابتی این کالاها را بالا دانست و افزود: کالاهای ایرانی زیادی در کشور با کیفیت بالا وجود دارند و مسلما می‌توانند با کالاهای وارداتی رقابت کنند اما در این بین هم برخی کالاهای خارجی با تبلیغات فراوان، تکنولوژی و دانشی که در اختیار دارند و همچنین پیشینه‌ای که در بین مردم داشته‌اند می‌توانند سهم خود را از بازار کشور گرفته و کالاهای خود را به فروش برسانند که مشتری‌های خاص خود را دارند.
وی افزود: در این بین فقط مردم هستند که باید تشخیص دهند که چه کالایی بخرند و به چه کالایی اعتماد کنند اما باید این امر را در نظر گرفت که کالاهای ایرانی ظرف چند سال گذشته از لحاظ کیفیت به سطح بالایی رسیده‌اند.
طحانپور با بیان این که استقبال فروشندگان از این طرح خوب بوده اما بسته به نیاز بازار کالاهای خود را عرضه می‌کنند اظهار کرد: فروشندگان هم هر کدام هزینه‌هایی از جمله مالیات، هزینه آب، برق و گاز دارند و کالایی که در بازار تقاضا داشته باشد را به فروش می‌رسانند و به این امر توجه خاصی می‌کنند که با این شرط کالای ایران و خارجی در کنار یکدیگر به فروش می‌رسد.
وی همچنین در رابطه با کارت‌های اعتباری خرید، با بیان اینکه کارت های اعتباری خرید در اجرا همراه با نقص‌هایی بود، گفت: تجربه دوره‌های اخیر نشان می‌دهد کارت‌های اعتباری با استقبال بسیار کمی مواجه شده و موفقیتی را حاصل نکرده است، البته طراحی و عرضه چنین کارت‌هایی اقدام درستی در جهت حمایت از تولید داخلی بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در ارتباط با کالاهای بدون گارانتی و با گارنتی‌های نامعتبر گفت: کالاهایی که به صورت بی‌کیفیت و بدون گارانتی در بازار عرضه می‌شود کالاهای قاچاق هستند و مردم می‌توانند این کالاها را از کالاهای وارداتی که به صورت رسمی وارد کشور می‌شوند به راحتی تشخیص داده و از خرید آن‌ها امتنا کنند.
وی افزود: نباید تمام کارها به دست دولت و مردم انجام شود، تولیدکنندگان داخلی نقش بسیار مهمی در خرید کالاهای ایرانی توسط مردم دارند و تا کالای باکیفیت در داخل کشور تولید نشود مردم ترجیح می‌دهند از کالاهای وارداتی استقبال کنند و اگر مردم کالای ایرانی بی‌کیفیت بخرند و از کالای خریداری شده خود راضی نباشند نشان‌دهنده بی‌کیفیتی محصولات خواهند بود.
طحانپور در انتها با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید کالاهای باکیفیت با خدمات پس از فروش گسترده عرضه کنند، یادآور شد: برخی از برندهای مشهور جهان در داخل ایران تولید می‌شود.
منبع: اقتصاد آنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر