جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 27100
تاریخ انتشار: 16 شهريور 1395 17:30
 به كلمه اصلاحات حساسيت داشتند، اما سه سال است كه وقتي واژه اعتدال يا ميانه روي را مي‌شنوند يا مي‌خوانند، وضعيت جسمي و روحي آنها دچار مشكلات زيادي مي‌شود و واي به روزي كه اين دو واژه يعني اصلاحات و اعتدال در كنار هم قرار بگيرد كه در این صورت «كهير» كوچك‌ترين نشانه‌اي است كه در آنها ظاهر مي‌شود! اتحاد اصلاحات و اعتدال به منزله پايان انحصارطلبي دلواپسان و برنامه‌هايي است كه آنها از سال ۸۴ آغاز كرده بودند كه در سال ۹۲ مجبور شدند آنها را بدون رسيدن به نتيجه مشخص رها كنند و حالا هم از هر راهي بهره مي‌گيرند تا بار ديگر اتحاد اصلاحات و اعتدال با حمايت از روحاني در انتخابات ۹۶ شكل نگيرد كه يكي از اين ترفندها انتشار سخنان تحريف و تقطيع‌شده اعضاي شناخته شده در جريان اصلاحات است.
تحريف اظهارات منتجب‌نيا
از جمله اين تحريف‌هاي رسانه‌هاي دلواپس چنين بود كه به نقل از رسول منتجب نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي نوشتند. «شوراي عالي‌ سیاستگذاري ضد توسعه و ضد دموكراسي است. شوراي عالي موجب اختلاف شده است. هر دو هدف توسعه سياسي و ائتلاف كه ما دنبال مي‌كرديم، با وجود اين شورا ضربه خورده است.» با در موضوع ديگري به نقل از اين فعال سياسي باسابقه مدعي شدند كه او اظهار داشته است:«اصلاح‌طلبان نبايد مجددا فريب روحاني را بخورند و سال آينده بايد كانديدايي اصلاح‌طلب براي رياست‌جمهوري به مردم معرفي شود.» ساخت اين شايعات بي‌پايه و اساس كه تفرقه انگيري در آن مشهود است، در حالي از سوي دلواپسان صورت مي‌گيرد كه خبرآنلاين در ۸ شهريورماه به نقل از منتجب نيا نوشت:«گزينه ما آقاي روحاني است. هر چند ما در زمان خودش در اين‌باره بحث مي‌كنيم. اما در حال حاضر گزينه قطعي ما آقاي دكتر روحاني است و تصميم نداريم كه از روحاني عبور كنيم.» آنچه منتجب نيا بيان كرده بود، تفاوتي با اظهارات سیدهادي خامنه‌اي كه معتقد است: «اگر گزينه‌اي غير از روحاني وجود دارد، بايد براي دوره بعد از روحاني مطرح شود، چرا كه مرسوم نيست كسي يك دوره رئيس‌جمهور باشد.» و سعيد حجاريان تئوريسين اردوگاه اصلاح‌طلبي گفته است: «حتي اصولگرايان هم نبايد از روحاني عبور كنند. به فرض محال اگر خود روحاني هم نخواهد نامزد انتخابات رياست‌جمهوري شود، بايد هر دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا سراغ وي بروند و از وي بخواهند نامزد شود، چرا كه بديلي غير از وي وجود ندارد.» البته در اصلاح‌طلب بودن سیدهادی خامنه‌اي، سعیدحجاريان و رسول منتجب‌نيا شكي نيست، اما برخي كه نام اصلاح‌طلبي را براي خود انتخاب كردند و چندان براي جامعه شناخته‌شده نيستند، اظهاراتي دارند كه براي دلواپسان به منزله برگ برنده است، از جمله علي‌اصغر يوسف‌نژاد عضو هيات رئيسه مجلس که درباره احتمال عبور اصلاح‌طلبان از روحاني در انتخابات ۹۶ مي‌گويد:«اگر در مسائل سياسي و اجتماعي و اقتصادي خط قرمزهاي اصلاح‌طلبان رعايت نشود، ممكن است كه اصلاح‌طلبان به كانديدایي به جز آقاي روحاني فكر كنند و عارف، ظريف، جهانگيري و زنگنه مي‌توانند گزينه‌ اصلاح‌طلبان براي انتخابات ۹۶ باشند.» امري كه بعيد به نظر مي‌رسد فراتر از يك اظهار رسانه‌اي و انتخاباتي باشد و اصلاح‌طلبان همچنان حامي پروپاقرص روحاني در سال آينده خواهند بود.
اعتماد ملي پاسخ داد
ديروز شدت گرفتن انتشار اظهاراتي به نقل از رسول منتجب نيا سبب شد تا حزب اعتماد ملي بيانيه‌اي صادر و در آن بياورد:‌«خبري ساختگي در فضاي رسانه‌اي منتشر شده است که حجت الاسلام رسول منتجب نيا قائم مقام محترم حزب اعتماد ملي گفته است اصلاح‌طلبان نبايد مجددا فريب روحاني را بخورند و سال آينده بايد كانديدايي اصلاح‌طلب براي رياست‌جمهوري به مردم معرفي شود و... . لذا بدينوسيله اعلام مي‌نمايد خبري كه به ايشان نسبت داده شده از اساس دروغ است و حزب اعتماد ملي همچنان‌ كه در سال ۹۲ به‌طور همه‌جانبه از برنامه‌هاي دولت و شخص دكتر روحاني حمايت كرده است، در سال ۹۶ نيز از دكتر روحاني حمايت خواهد كرد. بديهي است كساني كه از جايگاه رفيع اين حزب در جامعه متضرر مي‌شوند، دست به چنين خبرسازي‌هاي ناجوانمردانه زده و خواهند زد. حزب اعتماد ملي پيگيري اين خبر دروغين را حق قانوني خود مي‌داند و به محض دسترسي به منشا آن موضوع را از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهد كرد.»
منتجب‌نيا به «آرمان امروز» چه گفت؟
همچنين رسول منتجب نيا روز گذشته درباره آنچه به نقل از او در سايت هاي دلواپس منتشر مي‌شود، با تاييد كذب بودن آنچه به نقل از وي منتشر شده است، به «آرمان امروز» گفت:«فعاليت‌هاي انتخاباتي چند حزب مساله شخصي نيست، بلكه آنها، مجموعه‌اي از احزاب هستند كه كميته انتخابات تشكيل دادند و مشغول كار و فعاليت هستند.» وي افزود:«داشتن كانديداي مستقل و جا از ساير اصلاح‌طلبان را تاييد نمي‌كنم، چرا كه آنها هنوز در ابتداي كار هستند و نه شوراي سياستگذاري در حال حاضر برنامه‌اي براي ورود به صحنه و معرفي كانديدا دارد و نه شوراي هماهنگي». وي توضيح داد: «كارهايي كه انجام مي‌شود در قالب شوراي هماهنگي احزاب اصلاح‌طلب است و برنامه ديگري وجود ندارد.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر