يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 26960
تاریخ انتشار: 14 شهريور 1395 18:02
پرچم جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در دهکده پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک برافراشته شد.
به گزارش راه امروز به نقل از  مهر در مراسم اهتزاز پرچم که راس ساعت ۹:۳۰ در دهکده بازی ها برگزار شد پرچم شش کشور از جمله ایران برافراشته شد.

در این مراسم که با حضور اعضای کاروان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تابلو فرشی به رسم یادبود از سوی علی فرجی سرپرست کاروان به ژانت آرکاین شهردار دهکده اهدا شد.

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک قرار است در روزهای ۷ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۸ شهریور) در ریودوژانیرو برگزار شود. در این بازی‌ها نزدیک به ۴۵۰۰ ورزشکار از ۱۷۶ کشور شرکت خواهند کرد و در ۵۲۳ رقابت در ۲۳ رشته مسابقه می‌دهند. همچنین قرار است ۲۳۴۷ مدال طلا، نقره و برنز بین نفرات اول تا سوم توزیع شوند. این در حالی است که در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۲۱۰۲ مدال به نفرات برتر اهدا شد.

کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران با ترکیبی متشکل از ۹۵ ورزشکار در ۱۱ رشته مردان و زنان در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت خواهد کرد.

والیبال نشسته (مردان و زنان)، بسکتبال با ویلچر، فوتبال پنج نفره، دوومیدانی، تیروکمان، وزنه‌برداری، تیراندازی، جودو، شنا، قایقرانی و دوچرخه‌سواری ۱۱ رشته‌ای هستند که در این دوره بازی‌های پارالمپیک نماینده خواهند داشت. از این رشته‌ها دوومیدانی (۲ نفر)، والیبال نشسته (۱۲ نفر)، تیروکمان (۳ نفر)، تیراندازی (۴ نفر) و قایقرانی (یک نفر) رشته‌هایی هستند که در بخش بانوان هم نماینده دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر