جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 26881
تاریخ انتشار: 13 شهريور 1395 18:45
با حضور در تیم ملی برزیل و درخشش در دیدار مقابل اکوادور، حال گابریل ژسوس رسما به صحنه جهانی پا گذاشته است.
به گزارش راه امروز به نقل از "ورزش سه"، این مهاجم 19 ساله در دیدار برزیل مقابل اکوادور، با به ثمر رساندن دو گل زیبا، نقشی تعیین کننده در پیروزی سلسائو داشت. مهاجم جدید منچسترسیتی برای حضور در ترکیب اصلی برزیل باید با گابیگل، دیگر ستاره نوظهور فوتبال این کشور، رقابت می کرد. پس از تمرینات پشت درهای بسته در روز چهارشنبه، تیته در کنفرانس خبری ترکیب تیمش را اعلام کرد که گابریل ژسوس در آن حضور داشت.
 علاوه بر این، شماره 9 مشهور برزیل هم به او داده شد؛ شماره ای که در چند سال اخیر بین چندین مهاجم بی کیفیت دست به دست شده بود. برزیل در اولین حضور تیته روی نیمکتش مقابل اکوادور به مشکل خورده بود و در حالی که 20 دقیقه به پایان باقی مانده بود، بازی همچنان با نتیجه 0-0 پیگری می‌شد. رناتو آگوستو، ستاره تیم المپیک، به حاشیه رانده شده بود و بیش از حد در جلو بازی می‌کرد و همین موضوع باعث شده بود تا برزیل دچار مشکل شود. ولی ناگهان یک قهرمان پیدا شد. گابریل ژسوس توپ را از آرتورو مینا قاپید و وارد محوطه جریمه شد، دروازه بان را رد کرد اما با خطای گلر، یک پنالتی برای تیمش به دست آورد که نیمار آن را به گل تبدیل کرد.
 این پایان کار او نبود. در حقیقت کار او تازه شروع شده بود. دقایقی بعد، ژسوس در اولین بازی ملی اش روی پاس مارسلو با یک ضربه پشت پا استادانه توپ را از بین پاهای گلر اکوادور عبور داد تا اولین گل ملی اش به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسیده شود. شب استثنایی او با یک ضربه بغل پای نرم و فنی  تکمیل شد تا برزیل به حضور یک مهاجم استثنایی در خط حمله خود امیدوار شود.

یک ماه استثنایی برای ژسوس سپری شد. او موفق شد مدال طلای المپیک را به دست آورد و با سیتی توافق کرد که فصل آینده راهی این تیم شود. علاوه بر این، عملکرد بسیار خوب او بود که تاریخ ساز شد و اولین برد برزیل در اکوادور را پس از 33 سال رقم زد.
 
رونالدو، شماره 9 افسانه ای برزیل درباره گابریل ژسوس گفت:" وقتی به گابریل نگاه می‌کنم، کمی خودم را در او می‌بینم. شباهت هایی بین ما وجود دارد. او خیلی جوان است و تا همینجا هم خیلی موفق بوده و مسئولیت زیادی بر دوش اوست. راهی فوق‌العاده پیش روی اوست."

سرعت، تکنیک و ظرافت بازی او باعث شده خیلی راحت از بین خط دفاع حریف عبور کند. لقب "رونالدو بعدی" شاید در حال حاضر اغراق آمیز باشد ولی به نظر او فاصله خیلی زیادی با آن ندارد. این تازه شروع راه گابریل ژسوس است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر