جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 26685
تاریخ انتشار: 09 شهريور 1395 18:41
فوتبال ایران پس از سالها حالا دوباره ستاره های جذابی در اختیار دارد که می توانند با حضور در لیگ های اروپایی تبدیل به ستاره های اول قاره آسیا شوند.
به گزارش راه امروز به نقل از "ورزش سه"، شروع لیگ 2016/17 در لیگ های معتبر اروپایی برای فوتبال ایران متفاوت
از سالهای گذشته بود. حضور سه نماینده فوتبال ایران در بالاترین سطح مسابقات اروپایی یعنی لیگ قهرمانان در کنار درخشش فوق العاده جهانبخش حالا در سطح اول فوتبال هلند، باعث شده تا در فاصله کمتر از دو سال مانده به شروع جام جهانی 2018، دوباره بحث لژیونر شدن بازیکنان ایرانی و درخشش آنها مانند سالهای پس از جام جهانی 98 فرانسه بر سر زبان ها بیفتد. با بررسی وضعیت بازیکنانی که بیشترین شانس را برای حضور در لیگ های اروپایی دارند، با ورزش سه همراه باشید:
 علیرضا بیرانوند
 دروازه بان 23 ساله اما با تجربه پرسپولیس در لیگ شانزدهم که برای فراموشی کابوس مشکلات دروازه سرخ پوشان به جمع شاگردان برانکو اضافه شده است. بیرانوند در آستانه شروع دیدارهای تیم ملی شانس زیادی برای حضور در ترکیب اولیه تیم کی روش دارد و با نمایش هایی که در سال های گذشته دارد با توجه به فیزیک مناسب و تجربه بالایی که دارد، شانس زیادی برای حضور در لیگ های اروپایی دارد.
 مهدی ترابی
 هافبک مهاجم 21 ساله سایپا با تجربه دو سال حضور در لیگ برتر با پیراهن نارنجی پوشان، قطعا با ادامه این مسیر می تواند حضور در بالاترین سطح فوتبال اروپا را تجربه کند. ترابی که از بازیکنان حاضر در اردوهای تیم ملی نیز به شمار می رود، سرعت و دریبلینگ بالایی دارد و در مصاف های یک در مقابل یک کمتر مدافعی توان ایستادگی برابر او را دارد. ترابی می تواند با درخشش در مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی، از روسیه 2018 به سوی بهترین تیم های انتقال یابد.
 علی علیپور
 جوان اول پرسپولیس که روزگاری در تمرینات استقلال به دنبال تحقق بلند پروازی های خود می گشت، حالا یکی از ستون های برانکو است. علیپور آهسته آهسته خود را به ترکیب تیم برانکو رسانده و با نزدیک به 3 سال تجربه حضور در لیگ برتر و تنها 20 سال سن شانس زیادی برای لژیونر شدن دارد. علیپور البته در تیم ملی راه دشواری برای عبور از ترافیک سنگین مهاجم های لژیونر دارد ولی قطعا در میان تیم های اروپایی، قطعا هستند تیم هایی که به جوان فوق العاده ای مانند علیپور نیاز دارند.
 مهرداد محمدی
 یکی از آن جوانهایی که هنوز می گوید فوتبال را از زمین خاکی های پایین شهر تهران آغاز کرده است. مهرداد دیر به فوتبال ایران معرفی شد اما حالا یکی از مهره های ثابت سپاهان است و مطمئنا با توجه به سرعت بالایی که دارد قطعا می تواند به مانند برادر دوقلوی خود که در لیگ اول روسیه توپ می زند، راهی اروپا شود.
 محمد انصاری
 مدافع جوانی که دیر به سطح اول فوتبال ایران رسید اما در دو سال گذشته آنقدر خوب بوده که حتی برای خود در تفکرات کی روش نیز جایگاهی دست و پا کرده است. انصاری در برهوت مدافعان چپ پای فوتبال ایران و یک نعمت است که مطمئنا پس از خداحافظی بازیکنانی مانند حسینی و منتظری از ستون های تیم ملی در سالهای آینده خواهد بود. انصاری 24 ساله با توجه به دو پسته بودن و پای تخصصی خود، یک گزینه مناسب برای انتقال به فوتبال اول دنیا است.
سروش رفیعی
 سروش رفیعی شاید در این لیست اولین گزینه برای حضور در اروپا باشد و در کمتر از چند ماه آینده در مسیری که جهانبخش و آزمون و عزت اللهی و غیره قرار دارند، حرکت کند و صد البته اگر مشکلات عجیب مسیر فوتبال او نبود، سروش قطعا الان یکی از جذاب های فوتبال ما در اروپا بود. رفیعی 26 ساله استعدادی منحصر به فرد است که قطعا به زودی در ترکیب اصلی تیم ملی نیز خواهد درخشید تا ما را از دیدن یک فانتزیست در فوتبال ایران پس از سالها سیراب کند.
 احسان پهلوان
هافبک 23 ساله ذوب آهن که خوب دریبل می زند، جذاب فوتبال بازی می کند و از آن جمله بازیکنهایی است که می تواند سکوها را عاشق خود کند. پهلوان در دو فصل گذشته با یحیی گل محمدی در ذوب آهن درخشش قابل قبولی داشته و قطعا با توجه به شرایط مناسب سنی که دارد، می تواند خیلی سریعتر از چیزی که انتظار می رود، از لژیونرهای فوتبال ما باشد.
 رضا شکاری
 جوان 18 ساله ای که فصل گذشته با گلزنی به پرسپولیس در جام حذفی برای خود نامی دست و پا کرد. از لستر سیتی و چند تیم دیگر دعوت نامه داشت و حالا آهسته آهسته در ذوب آهن خود را به فوتبال ایران و دنیا معرفی خواهد کرد. شکاری جز استعدادهای فوتبال دنیا به شمار می رود که با تکیه بر خصوصیات یحیی گل محمدی بستر مناسبی برای پیشرفت دارد.
 ارسلان مطهری
 مهاجم خوش نقش نفت تهران که با قدرت پا به توپ، سر زنی، دریبلینگ و بسیاری از مهارت های دیگر می تواند مسیر خود برای حضور در فوتبال دنیا را هموار کند. مطهی 23 ساله که در تیم ملی امید نیز نمایش های خوبی داشت، فرصت المپیک را مانند بسیاری دیگر از هم سن و سالهای خود از دست داد اما این شانس را دارد تا با ملی پوش شدن، یکی از لژیونرهای فوتبال ایران باشد.
سعید آقایی
 حضور سعید آقایی در سطح اول فوتبال دنیا دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز نه. مدافع چپ 20 ساله ای که نزدیک به سه سال تجربه حضور در لیگ برتر دارد و حالا کی روش در حضور حاج صفی و محمدی او را در لیست خود نگه می دارد. از تعریف و تمجید های تمام سرمربیانی که سابقه همکاری با آقایی را دارند که بگذریم، سعید با توجه به همه ویژگی های خود قطعا می تواند نامی بزرگ در فوتبال آسیا باشد و پیراهن تیم های بزرگی را بر تن کند.
 دانیال ماهینی
 مدافع راستی که عبدالله ویسی به فوتبال ایران هدیه کرد. ماهینی 22 ساله با استقلال خوزستان طعم بزرگی و قهرمانی را چشیده و برای درخشیدن به دنبال اهداف بزرگتری است. شاید اگر رضاییان آماده و غفوری در تیم ملی نبودند، او نیز اکنون خود را برای حضور در دیدار با قطر آماده می کرد. ماهینی نیز از آن دست فوتبالیست هایی است که به او برای درخشیدن در فوتبال آنور آبها امیدواریم.
امید نورافکن
 فوتبال را قدم به قدمآموخته و در 18 سالگی پیراهن استقلال را در لیگ برتر بارها بر تن کرده است. نورافکن عضو تیم ملی جوانان است و با پای چپ توانایی که دارد، می تواند در مسیر موفقیت گام بردارد. نورافکن ای فرصت را دارد تا در بازی های آسیایی با صعود به جام جهانی برای حضور در فوتبال روز دنیا میان بر بزند و زودتر از آن چیزی که امیدواریم، خود را چهره ای بین المللی کند.
 روزبه چشمی
 پس از دو فصل درخشان در صبا قم، ستاره اول استقلال مظلومی بود تا آن مصدومیت لعنتی به سراغش آمد. روزبه چشمی فوتبال متفاوتی در پست هافبک دفاعی بازی می کند، مانند آنچه یایا توره و بوسکتس در فوتبال روز دنیا ارائه می دهند. چشمی به زودی به استقلال منصوریان اضافه خواهد شد و قطعا می تواند بسیاری از مشکلات این تیم در خط میانی را برطرف کند. روزبه جوان و 24 ساله البته آنطور که فصل گذشته مدعی شده بود، عجله ای برای حضور در فوتبال اروپا ندارد و با توجه به پستی که در آن تخصص دارد، می تواند در صورت حضور به موقع در لیگ های اروپایی، مانند نکونام تا سالها طعم لژیونر شدن را بچشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر