دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 26609
تاریخ انتشار: 08 شهريور 1395 19:31
تیم‌های والیبال نشسته مردان و زنان ایران به دنبال کسب افتخاری تازه برای ورزش معلولان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.
به گزارش راه امروز به نقل از مهر، تیم والیبال نشسته مران ایران نخستین بار در پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول به میدان رفت و از آن زمان تا به حال پنج بار در سال های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ به عنوان قهرمانی رسیده است. ایران با هدایت هادی رضایی به دنبال کسب ششمین جام قهرمانی بازی های پارالمپیک است. 

تیم ایران در مرحله گروهی بازی های پارالمپیک ریو با بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین همگروه است. البته اوکراین جایگزین تیم والیبال نشسته روسیه در این بازی ها شده است.

تیم والیبال نشسته مردان ایران موفق ترین تیم ورزشی تاریخ ورزش ایران به حساب می آید؛ با این اوصاف برای قهرمانی در این دوره از رقابتها دو حریف سرسخت به نام بوسنی و هرزگوین و برزیل را پیش رو دارد. در کنار پنج قهرمانی بازی های پارالمپیک، ایران دو بار هم در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ نایب قهرمان شده که در تقابل با بوسنی مدال طلا را از دست داده است. 

تیم والیبال نشسته مردان متشکل است از: ابوالفضل اولیایی، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، آرش خرمالی، عیسی زیراهی، رمضان صالحی حاجی کلایی،  میثم علیپور، داود علیپوریان، حسین گلستانی، مجید لشکر صنمی، مرتضی مهرزاد، مهرزاد مهروان.

سرمربیگری این تیم بر عهده هادی رضایی گرکانی است و علیرضا معمری و بهمن تاروردی زاده مربیان تیم هستند. سرپرستی تیم بر عهده منوچهر پور حسن خواهد بود.

بانوان در اندیشه تاریخ‌سازی
بانوان ایران هم پس از درخشش در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، اکنون به فکر تاریخ سازی در حضور قدرتمندان عرصه والیبال نشسته جهان در پارالمپیک هستند.

همگروهی با دو قطب والیبال نشسته جهان یعنی چین و آمریکا، کار را برای بانوان ایرانی دشوار می کند اما در عین حال فرصتی است تا با رویارویی با این حریفان، ترس خود را دور بریزند تا در میدان های آتی به کسب افتخارات بیشتر بیندیشند.

طیبه جعفری وردنجانی، سمیرا خالقی، بتول خلیل زاده فرسنگی، زهرا دانای طوس، معصومه زارعی بروتی، زهرا عبدی، نسرین فرهادی، مهری فلاحی دریاکناری، عشرت کردستانی، سکینه کشوری، زینب ملکی و زهرا نجاتی عارف نام ۱۲ بازیکن تیم والیبال نشسته بانوان ایران در این رقابتها است.

مدیر فنی این تیم فرید صائبی است  و مریم ایرانمنش نیز در سمت مربی در کنار وی فعالیت می کند. بتول مشرف جوادی هم سرپرست تیم والیبال نشسته بانوان است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر