پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - May 30 2024
کد خبر: 26516
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1395 14:53
جنگنده بمب افکن های اف 16 ترکیه مواضع یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) در شمال سوریه را بمباران کردند. همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز 80 فروند توپ به سوی منطقه شلیک کرد.
راه امروز: حملات جنگنده ها و توپخانه ارتش ترکیه به دنبال هدف گرفته شدن دو دستگاه تانک این کشور در منطقه جرابلس در شب گذشته شدت گرفته است. 
خبرنگار شبکه خبری ان.تی.وی از مرز کارگامیش ترکیه به نقل از منابع محلی گزارش داد که حملات جنگنده ها و توپخانه ترکیه به دنبال هدف قرار گرفته شدن تانکهای ترکیه که طی آن یک نظامی کشته و سه نظامی دیگر زخمی شدند، شدت گرفته است و تا صبح امروز صدای پرواز جنگنده ها و توپخانه ارتش به گوش می رسید. 
رسانه های ترکیه خبر داده اند، قرارگاه مرکزی ی.پ.گ در شمال سوریه هدف گرفته شده است.
همزمان خبرگزاری آناتولی از جرابلس نیز گزارش داد به دنبال آتش توپخانه و پرواز جنگنده های ترکیه، دود بلندی در نزدیکی های جرابلس به هوا بلند می شود.
شبکه سی.ان.ان. ترک نیز خبر خود را به نقل از رویترز مخابره کرده است. 
بنابراین گزارش جنگنده های ارتش ترکیه از پایگاه اینجرلیک در نزدیکی آدانا و در 250 کیلومتری مرز سوریه به پرواز در آمده اند.
به رغم اینکه خبرگزاری های ترکیه اخبار و گزارش هایی در خصوص تشدید حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه به شمال سوریه خبر می دهند، مقامات رسمی ترکیه هنوز اظهار نظری در خصوص آخرین وضعیت در پنجمین روز عملیات موسوم به سپرفرات در شمال سوریه نکرده اند. به عبارتی نه این گزارش ها تایید و نه رد می شود.
گفته می شود هم اکنون 50 دستگاه تانک نیروی زمینی ارتش ترکیه به همراه شماری از خودروهای زرهی و مکانیزه وارد شمال سوریه شده اند. 
شبکه خبر ان.تی.وی گزارش داد نیروهای ارتش آزاد سوریه که در حمایت تانکهای ترکیه وارد جرابلس شده اند از روز گذشته تا کنون دو روستای دیگر را از ی.پ.گ پس گرفته اند و بدین ترتیب شمار روستاهای در کنترل این نیرو در اطراف جرابلس به هفت رسیده است. 
خبرگزاری اخلاص نیز از درگیری های بین نیروهای ارتش آزاد سوریه و ی.پ.گ خبر داده است.
روزنامه ینی شفق نزدیک به دولت آنکارا روز یکشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داده است که هدف ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و راندن نیروهای پ.ی.د/ی.پ.گ از مرزهای ترکیه و حتی از بخش شرقی رودخانه فرات می باشد.
این در حالی است که پیشتر خط قرمز ترکیه عبور این نیروها به غرب رودخانه فرات اعلام شده و در این راستا بر لزوم خروج کردهای جدایی طلب از شهر منبج نیز تاکید می شد.
گفته می شود ترکیه با پاکسازی منطقه قصد دارد نیروهای وفادار به خود از ارتش آزاد سوریه متشکل از گروه های عرب و ترکمن را در منطقه مستقر کند. مقام های ترکیه می گویند اینها مردمان بومی منطقه هستند که به زور از خانه و کاشانه خود رانده شده اند. 
ادعا می شود ترکیه بعداز استقرار این نیروها نیز از منطقه خارج نشده و به حمایت های خود از آنچه معارضان سوری میانه رو سوری یاد می کند، در تامین منطقه امن به عرض 70 و عمق 40 کیلومتر در خاک سوریه ایجاد کند. 
حدود 2000 تن از این عناصر همراه تانک های ترکیه بامداد چهارشنبه وارد خاک سوریه شدند و تا جرابلس پیش رفتند. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر