سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 26364
تاریخ انتشار: 05 شهريور 1395 13:24
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: ایران با برخورداری از رتبه 108 فضای کسب و کار در جهان، تلاش دارد این رتبه را به زیر 100 برساند.
راه امروز: حسینعلی امیری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاران افق ابهر، با اشاره به تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار، اظهار کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در جهت رونق اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی با تکیه بر منابع و نیروی انسانی داخلی است.
وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار کشور، ادامه داد: بیش از هفت هزار و 500 واحد تولیدی تعطیل، راه اندازی شد و در هفته دولت نیز شاهد گشایش واحدهای صنعتی جدید هستیم.
امیری گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور از 153 به 108 رسیده است که با تفکر ایرانی و اسلامی و تکیه بر نیروهای متخصص داخلی رتبه فضای کسب و کار ایران باید به زیر 100 برسد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به کاهش اخیر ارزش پول برخی کشورها، تصریح کرد: با تدابیر تیم اقتصادی دولت، ایران در این زمینه با مشکلی مواجه نشد.
امیری گفت: با اجرایی شدن تدریجی برنامه های 1+5 وضعیت فروش نفت، تجارت، تبادلات بانکی و دیگر مشکلات مرتبط با این زمینه رفع می شود.
وی یادآور شد: بخش عمده تلاش دولت رونق اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال بوده که عنصر اصلی دست یافتن به این مهم حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان است.
امیری خاطرنشان کرد: دولت ها تاجر و کارخانه دار خوبی نبوده اند و کارخانه هایی که توسط دولت اداره می شوند بهره وری بالایی ندارند به همین دلیل باید از مشارکت بخش خصوصی در تولید و ایجاد اشتغال حمایت کرد.
وی تاکید کرد: طی 3 سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید تورم 47 درصدی مهار شده و رشد اقتصادی کشور به 4/4 رسیده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به قابلیت های ویژه استان زنجان در زمینه راه ها و قرار گرفتن در مسیرهای اصلی ترانزیتی بیان کرد: امید است استان زنجان نسبت به قبل شتاب توسعه ای بیشتری بگیرد.
امیری با اشاره به اشتغالزایی کارخانه فولادکاران افق، افزود: این کارخانه با اشتغالزایی مستقیم برای 250 نفر و یک هزارو 500 نفر غیرمستقیم، زندگی افراد بسیاری را نجات داده است.
محصول تولیدی شرکت نورد فولادکاران ابهر انواع میلگرد A3 و مفتول آلیاژی (SWRY11) است که جزء مواد اولیه الکترود جوشکاری و سیم جوشکاری محسوب می شود.
برای راه اندازی این شرکت بالغ بر یک هزارو 200میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر