جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 26141
تاریخ انتشار: 02 شهريور 1395 14:00
رییس کنفدراسیون صادرات ایران به «راه امروز» گفت:

دولتی ها در ریاست اتاق جایگاهی نخواهند داشت

محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره گمانه زنی ها برای حضور افراد دولتی در انتخابات اتاق بازرگانی ایران به «راه امروز» ، گفت: بخش خصوصی به فعالان بخش خصوصی رای خواهند داد و افراد دولتی در بدنه بخش خصوصی جایگاهی نخواهند داشت.
راه امروز: محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره گمانه زنی ها برای حضور افراد دولتی در انتخابات اتاق بازرگانی ایران به «راه امروز» ، گفت: بخش خصوصی به فعالان بخش خصوصی رای خواهند داد و افراد دولتی در بدنه بخش خصوصی جایگاهی نخواهند داشت. 

با استعفای محسن جلالپور از ریاست اتاق بازرگانی ایران، بر اساس رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ۱۴ شهریور به عنوان تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات برای تعیین رییس جدید اتاق بازرگانی اعلام شد. از این رو رایزنی برای کاندیداتوری برخی افراد، برای تکیه بر صندلی این پست مهم آغاز شده است. اگرچه شاهد گمان زنی های مختلفی در این بین هستیم، اما هنوز هیچ یک از فعالان بخش خصوصی یا نمایندگان بخش دولتی به طور رسمی برای کاندیداتوری اعلام آمادگی نکرده اند. 
در همین راستا رئیس کنفدراسیون صادرات در پاسخ به پرسش راه امروز مبنی بر اینکه آیا تا به حال فردی برای کاندیداتوری این انتخابات مهم اعلام آمادگی کرده است یا خیر، گفت: اگرچه در چنین مواقعی همواره شاهد گمانه زنی ها مختلفی برای کاندیداتوری افراد مختلف از سوی رسانه ها هستیم. اما هنوز فرد خاصی به صورت رسمی اعلام آمادگی نکرده است. محمد لاهوتی همچنین درباره گمانه زنی ها برای حضور افراد دولتی در انتخابات اتاق ایران، گفت: بخش خصوصی به فعالان بخش خصوصی رای خواهند داد و افراد دولتی در ریاست بخش خصوصی جایگاهی نخواهند داشت. 
رئیس کنفدراسیون صادرات تاکید کرد: اگر فردی قصد دارند سکان اتاق ایران را به دست بگیرد باید اجماع رای داشته باشد. بر این اساس اگر اجماع درباره وی محقق نشد، باید درباره وی اتفاق آرا وجود داشته باشد. 
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ما به دنبال انسجام و حفظ یکپارچگی در اتاق ایران هستیم از این رو فرد منتخب باید مورد وفاق همه باشد.
لاهوتی ابراز امیدواری کرد که در نهایت نمایندگان بخش خصوصی با انتخاب یک فرد اصلح بتوانند سرنوشت خوبی را برای اتاق رقم بزنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر