جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 26080
تاریخ انتشار: 01 شهريور 1395 16:34
مشعل المپیک سی و یکم خاموش شد

غیبت ایران به خاطر تفاوت‌های فرهنگی

مشعل سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در شرایطی به میزبانی ریودوژانیرو خاموش شد که طبق اعلام رئیس کمیته ملی المپیک، کاروان ورزش ایران به دلیل تفاوت های فرهنگی در اختتامیه شرکت نکرد.
به گزارش راه امروز به نقل از خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی که از روز ۱۵ مردادماه با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۹ کشور جهان به میزبانی ریودوژانیرو برزیل آغاز شده بود، بامداد امروز سه شنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.
مراسم اختتامیه این دوره از بازیها در شرایطی برگزار شد که بسیاری از کاروان ها برزیل را ترک کرده بودند اما پرچم همه کشورها در این مراسم حمل شد. کاروان ورزش ایران نیز بنابراعلام کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به خاطر تفاوت های فرهنگی در این مراسم حضور نداشت.
در این مراسم «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن حضور داشت و به شکلی آنی توسط یک بازی کامپیوتری معروف به اسم super mario در وسط ماراکانا ظاهر شد. سپس با اجرای مراسم جذابی، عبارت در توکیو منتظرتان هستیم به تصویر کشیده شد. توکیو میزبان سی و دومین دوره بازیهای المپیک خواهد بود.
در پایان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک  آمریکا با کسب ۴۶ مدال طلا در مکان نخست ایستاد و بریتانیا با یک طلا بیشتر نسبت به چین در جایگاه دوم قرار گرفت. برزیل میزبان با ۷ طلا، ۶ نقره و ۶ برنز و مجموع ۱۹ مدال در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
کاروان ورزش ایران نیز با حضور ۶۳ ورزشکار صاحب سه مدال طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری، حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد،‌ یک مدال نقره توسط کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و ۴ مدال برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی، حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در وزن ۵۷ -تکواندو شد و در جایگاه ۲۵ این دوره ایستاد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر