جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 25903
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 18:32
تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی کار خود را در بازی های المپیک ۲۰۱۶ با برتری قاطع مقابل نماینده هندوراس آغاز کرد و راهی دور دوم شد.
راه امروز، در ادامه رقابتهای تکواندو بازیهای المپیک ۲۰۱۶ امروز جمعه تیم ملی ایران که روز پنجشنبه توسط کیمیا علیزاده به یک نشان برنز دست پیدا کرد،  برای کسب مدال طلا چشم به تلاش مهدی خدابخش در وزن ۸۰- کیلوگرم دارد.

این تکواندوکار کشورمان برای اولین دیدار خود به مصاف «میگوئل فررا» از هندوراس رفت و با ارائه یک مبارزه برتر قبل از پایان راند سوم ۱۳ بر یک صاحب پیروزی شد و به دور دوم راه پیدا کرد. خدابخش در مرحله یک هشتم نهایی باید با میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی الاصلی تیم ملی آذربایجان پیکار کند. بیگی دور نخست «کولیبالی» از مالی را ۱۳ بر ۶ شکست داده بود.

در قسمت بالای جدول گروه A که خدابخش در آن حضور دارد،  «استیون لوپز» آمریکایی با دو طلا و یک برنز المپیک در پنجمین حضور خود در این بازیها  «آلبرت گان» روسی را برتری ۷ بر ۴ از دور رقابتها خارج کرد. «محمد لوتالو» انگلیسی هم در پایان راند دوم «حیدرشاکر» استرالیایی را ۱۴ بر صفر شکست داد به مصاف لوپز در مرحله یک هشتم رفت. خدابخش و لوپز در صورت رسیدن به نیمه نهایی مقابل هم مبارزه خواهند کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب پنج مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری صاحب مدال طلا شده اند و سعید عبدولی و قاسم رضایی در دسته های ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر