جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 25870
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 01:38
در هفته گذشته ، بازدهی شاخص کل بورس تهران پس از چند هفته مثبت بودن سرانجام منفی شده و از ارتفاع 78هزار واحدی به کانال 77هزار واحدی خزید. بر این اساس بازدهی شاخص کل در هفته منتهی به 29 مرداد سال 1395 به منفی 0.4 درصد رسید.
راه امروز، در هفته گذشته ، بازدهی شاخص کل بورس تهران پس از چند هفته مثبت بودن سرانجام منفی شده و از ارتفاع 78هزار واحدی به کانال 77هزار واحدی خزید. بر این اساس بازدهی شاخص کل در هفته منتهی به 29 مرداد سال 1395 به منفی 0.4 درصد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با بازدهی منفی 1.64 درصد مواجه شده و از رقم 814 واحد به 804 رسید.
 بانكداري ايراني - درهفته گذشته ، بازدهی شاخص کل بورس تهران پس از چند هفته مثبت بودن سرانجام منفی شده و از ارتفاع  78هزار واحدی به  کانال 77هزار واحدی خزید. بر این اساس بازدهی شاخص کل در هفته منتهی به 29 مرداد سال 1395 به منفی 0.4 درصد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با بازدهی منفی 1.64 درصد مواجه شده و  از رقم 814 واحد به 804 رسید. 
به زغم برخی از کارشناسان بازار سرمایه ، یکی از دلایل درجا زدن شاخص‌های بورس در هفته های اخیر باز نبودن نمادهای بانکی است. نماد بانک‌های بزرگی چون صادرات، ملت، تجارت، سینا در حال حاضر دادوستد نمی شوند و این خود عاملی برای کم رونقی بازار شده است. 

بر اساس این گزارش ، بانک مرکزی در دو سال گذشته عاملی برای نزول ارزش سهام بانکها شده است. این نهاد ناظر بر بانکها در سال 94 مانع از تقسیم سود و حتی افزایش سرمایه برخی از بانک‌ها شد و در سال جاری نیز  با سخت گیری در انتشار صورتهای مالی همان رفتار سال گذشته را با شدت بیشتری تکرار کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، صورتهای مالی بانکها به دستور بانک مرکزی باید بر اساس استانداردهای IFRS تنظیم می شد و عدم انتشار صورتها بر اساس این دستور العمل را بانک مرکزی بهانه‌ای برای عدم برگزاری مجامع بانکها قرارداده‌است.  این در حالی است که بانکهای بزرگی چون ملت، صاردات و تجارت با توجه به تعداد شعبات، زیر مجموعه ها و گستردگی مرادوات نمی  توانند ظرف 5ماه (ابلاغیه بانک مرکزی در بهمن ماه سال 94 به بانکها ارسال شد) صورتهای مالی جدیدی تهیه کنند بر همین اساس بانک مرکزی به بانکها تا شهریور ماه سال جاری مهلت داد تا بر اساس استانداردهای جهانی صورتهای مالی خود را  تنظیم کنند. 

با این وجود و با توجه وجود باز نبودن نمادهای بزرگ، گروه بانکی در هفته جاری با بازدهی مثبت 0.04 درصد ربرو شد.

اما در گروه  بیمه وضعیت کاملا متفاوتی را شاهد بودیم.زیرا با توجه به باز بودن تمامی نمادهای گروه (جز  نماد شرکت بیمه اتکایی امین که به دلیل برگزاری مجمع متوقف شد) ، بازدهی این گروه در هفته جاری منفی  0.04 بود. 

این بازدهی منفی هفته جاری در پی  اصلاح شاخص صنعت بیمه است زیرا صنعت بیمه در هفته و ماههای رشد قابل توجهی داشته و  بازدهی سه ماهه 9.12 درصد و یک  ماهه به رقم 7.02 درصد رسید. بنابراین  در حال حاضر در وضعیت استراحت شاخص صنعت بیمه به سر می بریم.

وضعیت شاخص کل بورس در هفته جاری 



وضعیت شاخص کل فرابورس در هفته جاری 


وضعیت شاخص صنعت بانک در هفته جاری 


وضعیت شاخص صنعت بیمه در هفته جاری


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر