سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 25738
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 14:49
باوجود اینکه امسال شاهد رکوردشکنی در مصرف برق بودیم اما به دلیل تدابیر لحاظ شده میزان صادرات برق به عراق همچون سال‌های گذشته صورت گرفت اما در مجموع میزان صادرات به دلیل عدم نیاز کشور ترکیه با یک افت روبرو بود.
راه امروز: آرش کردی، مدیرعامل توانیر امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های انتقال و فوق توزیع برق تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت صادرات برق به کشورهای همسایه، گفت: امسال ترکیه به دلیل وضعیت آبی مناسبی که داشت توانست نیاز خود را از طریق تولید برق آبی تامین کند به همین دلیل هیچ درخواستی از ایران نداشت.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود پیک و افزایش مصرف برق در تابستان توانستیم ۱۲۰۰ مگاوات برق را به عراق صادر کنیم، گفت: این میزان همچون سال‌های گذشته بود و اختلالی در این میان صورت نگرفت.

مدیرعامل توانیر در پاسخ به این سوال که آیا با وجود رکوردشکنی در مصرف برق لازم به صادرات برق بود، گفت: با توجه به قرارداد بلندمدتی که با کشور عراق داریم ملزم به انجام صادرات هستیم اما بر اساس تمهیدات لحاظ شده قرار بر این بود که اگر با مشکل روبرو شدیم این کار را متوقف کنیم.

به گفته وی، با توجه به مدیریت مصرفی که صورت گرفت کشور با خاموشی روبرو نشد و توانستیم مانند سال‌های گذشته صادرات برق را داشته باشیم.

کردی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه با اتمام پیک آیا همچنان نیاز به صرفه‌جویی است، گفت: موضوع انرژی تنها مربوط به فصل تابستان نمی‌شود بنابراین هر چقدر بتوانیم در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشیم قطعا به سود کشور است.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: تقاضای ما از مردم این است که در زمان پیک ضریب صرفه‌جویی را افزایش دهند اما هیچ زمان نخواسته‌ایم که در رفاه مردم خللی ایجاد کنیم.

کردی در خصوص میزان بدهی‌های صنعت برق، افزود: کل بدهی‌های صنعت برق ۳۲ هزار میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها را بتوانیم از محل اسناد خزانه تسویه کنیم.

مدیرعامل توانیر اظهار کرد: بر اساس صحبت‌های صورت گرفته قرار است که بیش از هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه در اختیار صنعت برق قرار بگیرد اما هنوز این صحبت نهایی نشده است.

وی با اشاره به رشد مصرف صنایع، گفت: بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته تا انتهای ماه چهارم ۴.۶ درصد میزان مصرف صنایع رشد داشته که این موضوع نشان از تحرک بخش صنعت است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر