جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 2570
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1392 23:34
انتظارات یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر از ویر علوم آینده:

خصوصی‌سازی در دانشگاه‌ها متوقف شود

محمدرضا وافی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاثیرات منفی روند خصوصی‌سازی دانشگاه بر دانشجویان، گفت: جمعی از دانشجویان از وزیر علوم خواستار لغو روند خصوصی‌سازی بخش‌های مختلف دانشگاه هستند.

وی به خصوصی‌سازی بخش‌های مختلف دانشگاه و افزایش قیمت غذا و خوابگاه دانشجویان اشاره کرد و افزود: به علت وجود این سیاست‌گذاری در دانشگاه و مسائل مالی و منفعت‌های موجود در این طرح دانشجویان بسیار آسیب دیده‌اند و حتی در این مدت اعتراض‌هایی هم نسبت به این موضوع شده است که متاسفانه نتیجه‌ای نداشته است.

وی با اشاره به قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن تحصیلات برای دانشجویان، گفت: در حال حاضر چیزی به عنوان تحصیلات تکمیلی رایگان در کشور وجود ندارد، در این راستا جمعی دانشجویان از وزیر علوم خواستارند تا نسبت به رفع مشکلات مالی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اقدامات لازم را انجام دهد، چرا که گذراندن این مقطع تحصیلی بسیار پرهزینه است.

وافی با بیان اینکه ایجاد فضای باز در همه ابعاد در دانشگاه‌ها خواسته تمام دانشجویان است، تصریح کرد: تا زمانی که مخالفان و موافقان نتوانند افراد را به چالش بکشند، فضا برای رفع نقص‌ها و مشکلات پیش نمی‌آید، بنابراین باید فضایی در دانشگاه‌ها حاکم شود تا دانشجویان بتوانند با تبادل نظر و در فضایی امن ابراز عقیده کنند و نظرات آنها برای بهبود اوضاع کشور بکار گرفته شود.

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در سال‌های گذشته دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و هنری فعالیت نسبتا خوبی داشته‌اند، گفت: متاسفانه در چهار سال اخیر به دلیل مسائل مختلف، کانون‌های مهندسی دانشگاه‌ها روند ضعیفی داشته اند.

وافی با بیان اینکه هرم دانشگاه‌ها باید از پایین به بالا شکل بگیرد، تاکید کرد: به عبارتی باید شرایط به گونه‌ای شود که اساتید دانشگاه در انتخاب رییس دانشکده سهم داشته باشند.

وی تخصیص بودجه‌های مناسب در قسمت پژوهش را جزو مطالبات دانشگاهیان از وزیر علوم آینده عنوان کرد و افزود: انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه موجب رشد علمی کشور می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر