يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 25664
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 17:20
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه امروز (دوشنبه) این فراکسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش برای بررسی موضوع استیضاح فانی خبر داد و گفت: چه این فراکسیون به نتیجه برسد که آقای فانی در مسند وزارت باقی بماند یا نماند گزینه ما استیضاح نیست.

راه امروز: بهرام پارسایی اظهار کرد: آقای فانی به همراه معاونین و مشاورینشان در جلسه امروز فراکسیون امید حضور پیدا کردند و موافقین و مخالفین استیضاح ایشان مسائل خود را مطرح کردند؛ البته انتقاداتی که وجود داشت در اکثر ادوار گذشته این وزارت خانه نیز وجود داشته است، مثل مطالبات معیشتی و جایگاه معنوی فرهنگیان و مشکلاتی که در بخش دانش آموزی و عدالت آموزشی مطرح است یا وجوهی که از دانش آموزان از مدارس غیرانتفاعی و دولتی گرفته می‌شود. البته انتظار این است که این مشکل در یک جایی حل شود.

وی افزود: فراکسیون امید پیش از این جلسه ای با هیأت دولت و وزراء را در دستور کار خود قرار داده بود اما با توجه به اینکه استیضاح آقای فانی مطرح بود اولویت ما برگزاری جلسه ای با ایشان بود و در این جلسه توضیحاتی از سوی وزیر در پاسخ به انتقادات مطرح شد.

سخنگوی فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون هنوز در مورد استیضاح به جمع بندی نرسیده یادآور شد، جمع بندی نهایی فراکسیون در جلسه آتی هیأت رئیسه مشخص خواهد شد و فراکسیون به این نتیجه خواهد رسید که با در نظر گرفتن همه جوانب امر ماندن یا رفتن ایشان در این مسند به نفع مردم و دولت است یا خیر.

پارسایی ادامه داد:  البته اگر ما به این نتیجه برسیم که ماندن ایشان در وزارت به مصلحت نیست گزینه ما استیضاح نیست بلکه ما استیضاح را آخرین اهرم می‌دانیم و در این شرایط معتقدیم بهتر است که دولت اقدام به تعویض کند. اگر هم فراکسیون به این نتیجه برسد قطعا در راستای تقابل با دولت نیست بلکه در راستای جلب رضایت فرهنگیان و مردم برای حمایت از دولت است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نهایتا آنچه به مصلحت مردم و فرهنگیان است رقم بخورد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر