يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 25661
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 16:58
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب دینی:

این دنیا، دنیای خوردن یارانه نیست

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب دینی گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در استقبال از هیئت دولت تدبیر و امید سنگ تمام گذاشتند و عیدی خوبی به دولت دادند.

راه امروز: منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام علی یونسی در نشست شورای اداری شهرستان چرام افزود: این استقبال پرشور مردم به معنی حمایت و استقبال از دولت است که یکی از بهترین استقبال‌ها از دولت تدبیر و امید بود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که لر هستم، اضافه کرد: منطقه زاگرس خواستگاه اصلی و سرچشمه زایش و تبلور ایرانیان است. دو امتیاز منطقه زاگرس که در هیچ جای کشور وجود ندارد، سرچشمه زایش ایرانیان و صاحب اصلی اسلام ناب محمدی بودن است  و این دو ویژگی باعث پیوند فرهنگی ملت ایران است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب دینی با اشاره به هجمه به اقوام در قالب مختلف از جمله جُک خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران و برخی دانسته یا ندانسته بوسیله ساخت جُک برخی از اقوام و ملت ایران را زیر سوال می برند که این امر با توجه به آیات قران پسندیده نیست.

یونسی تصریح کرد: تکریم هر قومی، تکریم همه ملت ایران است و همچنین تحقیر هر قومی، تحقیر همه ملت ایران است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های فراوان گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام ادامه داد: امروزه هیچ صنعتی به اندازه بخش گردشگری نمی تواند  اشتغالزایی ایجاد کند و با توجه به اینکه استان‌های زاگرس نشین بیشترین بیکاری را در کشور دارند، توسعه صنعت گردشگری می تواند به اشتغال پایدار در این منطقه کمک کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب دینی عنوان کرد: بیکاری شایسته ملت ایران نیست چراکه فقر و بیکاری ریشه همه آسیب ها و خلاف هاست. بهترین استعدادها را در سطح کشور داریم و همچنین بخش گردشگری می تواند با شکوفا کردن این استعداد ها جای نفت و معدن را در کشور بگیرد و در صورت استفاده مطلوب ایران مرکز تمدن اسلامی می شود.

یونسی با اشاره به اینکه مردم هر ماه منتظر یارانه نقدی هستند، گفت: این دنیا، دنیای خوردن یارانه نیست. باتوجه به استعدادهای کشور و منطقه زاگرس می توانیم با افزایش تولید ملی و اقتصاد مقاومتی از مرحله پرداخت یارانه عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان در شهرستانها به دعواهای سیاسی وارد نشوند و اجازه وارد شدن به کسی را نیز ندهند، افزود: این مناطق محیط های کوچکی هستند و نباید به اختلافات سیاسی در این مناطق دامن زده شود و یا تبدیل به دشمنی شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب دینی عنوان کرد: در تهران همه سلیقه ها با هم رفیق هستند اما در مناطق کوچک پدر و فرزند بعلت اختلافات سیاسی با هم قهر هستند.

وی بیان کرد: بیکاری از مشکلات مردم این استان است و با توسعه زیرساخت های گردشگری می توان در این استان اشتغالزایی ایجاد کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب دینی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری در این استان یک اولویت است.

یونسی اضافه کرد: شهرستان چرام با داشتن دو نوع آب و هوای گرمسیری و سردسیری می تواند در بخش گردشگری توسعه چشمگیری داشته باشد. رونق گردشگری نیز ایجاد امنیت و اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر