يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 25643
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 16:37
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون توهین کنندگان به روحانی باید تحت تعقیب قرار گیرند تا هم امنیت رئیس جمهور تامین شود و هم ثابت کنیم همه در مقابل قانون برابرند.


راه امروز: محمد کاظمی با اشاره به توهین های اخیر به رئیس جمهور اظهار داشت: بر اساس ماده 609 قانون مجازات اسلامی توهین به مقاماتی مانند رئیس جمهور و نماینده مجلس مجازات دارد و افراد توهین کننده قابل تعقیب هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در همین زمینه استفساریه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که درآن آمده است اگرالفاظی به کار گرفته شود که دلالت صریح به توهین واهانت ندارد اما عرفا مردم آن را اهانت بدانند، اهانت تلقی می شود.

وی اظهار داشت: در سال 64 در هیات عمومی دیوان مدیریت کشور رای صادر شد که برای همه قضات لازم الاعتبار است که بر اساس آن اهانت و توهین به مقامات جنبه عمومی دارد و حتی اگر شخص مورد توهین اعلام رضایت کند و از شکایت انصراف دهد دستگاه قضا باید توهین کننده را تعقیب کند.

این نماینده به استناد بند 14 اصل 3 قانون اساسی گفت: در این قانون اساسی به امنیت قضایی و تساوی در مقابل قانون تاکید شده است و تحقق تساوی را برعهده قوه قضاییه قرار داد. بنابراین باید توهین کنندگان تحت تعقیب قرار گیرند تا افراد مورد توهین در امنیت باشند.

کاظمی تاکید کرد: از مقامات قضایی درخواست داریم که به تکلیف قانونی خود عمل کنند و افراد توهین کننده را که به طور شفاف به دومین مقام رسمی کشور توهین کردند را تحت تعقیب قرار دهند و ثابت کنند همه مردم در مقابل قانون برابرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که برخی توهین کنندگان به رئیس جمهور، روحانی هستند از دادگاه و دادستان ویژه روحانیت می خواهیم که در این زمینه اقدام قانونی انجام دهند.
منبع: فرارو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر