جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 25640
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 14:46
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت و توان علمی کشور در جهت بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کرد.

راه امروز: محمدرضا پورابراهیمی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای معلم و دانش‌آموز استان کرمان اظهار کرد: امروز شرایط حوزه آموزش و پرورش نیازمند تحولات پایه ای و اساسی است تا در حوزه نظام تعلیم و تربیت درسطح کشور بتواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: امروز حوزه تعلیم و تربیت در کشور دچار اشکالاتی است که باید رسالت آموزش و پرورش در این حوزه، تربیت نیروی  انسانی، متدین، با سواد، عالم و درخدمت نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های نظام تعلیم و تربیت در کشور  اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم نظام تعلیم و تربیت ما موفق عمل کرده است که متناسب با پیشرفت علم و توان تخصصی در حوزه‌های مختلف دنیا درکشور بتواند موثر باشد و در کنار آن، ویژگی دینی و رسالت مذهبی و صیانت از دستاوردهای انقلاب که با مجاهدت خیل عظیمی از شهداء ایثارگران بدست آمده است محافظت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد نظام تعلیم و تربیت در کشور در مقایسه با قبل از انقلاب افزود: جنس فضای تعلیم و تربیت از نگاه تخصصی کاملا متحول شده است و قابل قیاس با گذشته نیست.

وی افزود: کشوری که نظام تعلیم و تربیت منفعل و هیچ جایگاه علمی در دنیا نداشت، امروز تبدیل به یک کشور توانمند شده است که دانشمندان جوانش با کمبود امکانات باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی شده‌اند.

وی با اشاره به رتبه اول جمهوری اسلامی در تولید علم و دانش در منطقه افزود: عدم استفاده از این توان علمی در کشور به مفهوم تجاری‌سازی علم و یا اقتصاد دانش‌بنیان کاملا مشهود است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: اولویت امروز کشور باید رفتن به سمت دانشی باشد تا بتواند با بکارگیری آن گره‌ای از مشکلات کشور باز کند.

وی یکی از موضوعات مهم در نظام تعلیم و تربیت را رفتن به سمت توسعه علم دانش عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عملیاتی و اجرایی کردن اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور است.

وی خاطر نشان کرد: اقتداری که امروز در عرصه‌های بین المللی به آن اتکا می‌کنیم و در آینده می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند توان علمی است که توسط جوانان پر تلاش کشور خلق شده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر