پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 25380
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 14:41
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و از دولت انتظار می رود حمایت از بخش تولید و صنایع را متناسب با این جنگ برنامه ریزی کند.
راه امروز: سیدعبدالوهاب سهل آبادی چهارشنبه شب درآیین روز صنعت و معدن در جمع مسئولان دستگاه ها و مدیران صنایع و معادن و بخش خصوصی استان یزد با گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک گفت: بعد ازفرمان مقام معظم رهبری درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدامات موثری در شهرک های صنعتی انجام شده اما این اقدامات متناسب با مشکلاتی که بخش تولید و صنعت با آن مواجه بوده، نیست. 
وی اظهار کرد: ما دوران جنگ نظامی را با همه فشارها و تنگناها در سایه رهنمودهای حضرت امام راحل با پیروزی و سربلندی پشت سرگذاشتیم و امروز هم در جنگ اقتصادی قرار داریم و فرماندهان آن مدیران صنایع و کارخانه ها هستند . 
وی اضافه کرد: اگر دولت در مذاکرات 1 + 5 و برجام موفق بوده و به آن افتخار می کند بخاطر پشتوانه مردم به خصوص تولید کنندگان و صنعتگران بوده است. 
سهل آبادی در توضیح سخنان امام جمعه یزد که آینده نگری و امیدواری صنعتگران در شرایط امروز همچون دوران جنگ تحمیلی را خواستار شده بود، گفت: مگر در زمان جنگ مجروحان را درمان و خانه های آسیب دیده را بازسازی نکردیم پس چرا امروز در جنگ اقتصادی از مجروحان این جنگ دست گیری نمی کنیم، در هیچ جای دنیا وقتی رکود و بحران پیش می آید، مالیات تولیدکننده افزایش پیدا نمی کند؟ 
وی ادامه داد: در شرایط امروز تولید کنندگان ازعهده پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، مالیات، جرائم بانک ها و فشارهای مختلف برنمی آیند و دلیل ثبت نام تعداد زیادی از صنایع در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات همین مشکلات است. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در مقطعی بخش تولید بهره تا 40 درصد نیز پرداخت کرده اما با شرایط امروز تقاضای عفو عمومی داریم و از دولت می خواهیم برای مدت کوتاهی جلوی این فشارها را بگیرد و سهم ما را در این بهره ها مشخص کند. 
سهل آبادی تاکید کرد: تقاضای ما پشتیبانی از پشت جبهه اقتصادی از سوی دستگاه هایی همچون مالیات، تامین اجتماعی، دستگاه های خدمات رسان همچون آب و برق و گاز و بویژه بانک هاست؛ ما پول نمی خواهیم ولی اگر در شرایطی نیازمند تسهیلات شدیم آن را به موقع پرداخت کنند تا کارگر کارخانه و خانواده اش با مشکل مواجه نشود. 
وی گفت: در قانون آمده که باید 20 تا 30درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید داده شود اما چه مقدار از آن پرداخت شده است . 
این مسئول با اشاره به فوت یکی از کارخانه داران بزرگ اصفهان در زندان به دلیل تداوم مشکلات در دولت قبل گفت: این کارآفرین 1500 کارگر داشت و امروز باید از خانواده اش دلجویی کرد چون او تعداد زیادی را در طول سال های زیاد نان داده است. 
وی ادامه داد: مگر فرهنگ زمان جبهه و جنگ را در کمک به مجروحان، خانواده شهدا و کارگران فراموش کرده ایم چرا نباید به داد کارآفرینان و صنعت گران در این شرایط برسیم؟ 
رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: ما امروز به عنوان سربازان جبهه اقتصادی کشور گوش به فرمان رهبرمان هستیم و با امید حرکت می کنیم اما انتظار داریم به آسیب دیدگان این جبهه نیز رسیدگی شود. 
در این نشست تعدادی از فعالان بخش تولید استان یزد مشکلات مقابل روی فعالیت های این بخش را تشریح کردند. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر