يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 2537
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1392 13:24
به گزارش راه مردم به نقل از خبرنگار ایسنا در بیروت، این بمب که به گفته وزیر کشور لبنان در یک ماشین جاسازی شده بود در نزدیکی حسینیه شهدا منفجر شده است.

انفجار در مکانی شلوغ که مردم عادی در آن در رفت و آمد بوده‌اند رخ داده است.

در نتیجه این انفجار دهها ماشین منهدم و یا خسارت دیده‌اند.

در نتیجه شعله ور شدن آتش در محل انفجار زبانه‌های آتش برخی از ساختمان‌های اطراف را فرا گرفته و دهها تن در خانه های خود محبوس شده‌اند.

ماشین‌های آتش نشانی عازم محل شده تا آتش سوزی‌های منطقه را کنترل و با همکاری شهروندان در منطقه رویس در حال تخلیه مردم از ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستند.

برخی از ساختمان‌ها در محل انفجار منهدم شده‌اند و این نشان می دهد که قدرت انفجاری این بمب به مراتب بزرگتر از انفجار بئر العبد بوده است که چندی پیش صورت گرفت.

در حالی این انفجار امروز صورت گرفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته رسما مسئولیت هدف قرار گرفتن نیروهای متجاوز ارتش اسرائیل در منطقه لبونه در جنوب لبنان را به عهده گرفت.

در این عملیات که چند روز پیش صورت گرفت نیروهای متجاوز ارتش اسرائیل تا مسافت 400 متر وارد خاک لبنان شده بودند که با انفجار مین تعدادی از آنها زخمی و مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

براساس اظهارات شب گذشته سید حسن نصرالله این عملیات دفاعی توسط حزب الله صورت گرفته است.

بر همین اساس برخی منابع لبنانی معتقدند انفجار امروز رویس در ضاحیه جنوبی بیروت می تواند واکنش اسرائیل به عملیات حزب الله در لبونه باشد

منابع لبنانی تعداد شهدای انفجار تروریستی رویس در ضاحیه جنوبی بیروت را 24 تن اعلام کرده‌اند.

لحظاتی پیش گروهی که نام خود را گردان‌های عائشه‌ام المومنین گذاشته‌اند با انتشار فیلمی ویدیویی بر روی اینترنت مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته‌اند.

حزب الله لبنان تاکنون هیچگونه موضع رسمی در قبال این عملیات تروریستی اتخاذ نکرده است.

منابع رسمی لبنانی نیز هنوز در قبال چگونگی این عملیات و عناصر پشت پرده آن هیچگونه بیاینه‌ای صادر نکرده‌اند.

کانال یک تلویزیون اسرائیل لحظاتی پیش در خصوص انفجار امروز در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: به نظر می رسد انفجار ضاحیه با هدف ترور فرد خاصی صورت نگرفته است بلکه هدف از آن ضربه زدن به حزب الله به دلیل دخالتش در سوریه بوده است.

ولید جنبلاط عضو پارلمان لبنان در باره انفجار رویس در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: در خصوص انفجار تروریستی که بیگناهان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد،من اسرائیل را متهم می کنم زیرا می خواهد انتقام شکستش را در جنگ سی و سه روزه بگیرد.

یک منبع لبنانی اعلام کرد گروه موسوم به گردان عائشه ام المومنیین گروهی ناشناخته است و ممکن است از جمله سناریوهای اسرائیلی در تحولات منطقه باشد که هدفش شعله ور کردن اتش فتنه بین شیعه و سنی در منطقه خاورمیانه است.

تعدادی از شهدا هنوز در محل انفجار هستند و برخی از آنها در ساختمان های اطراف محل انفجار هستند به همین دلیل احتمال افرایش شهداء می رود.

گزارش‌ها حاکی است این انفجار بسیار پرقدرت بوده است.
برچسب ها: حملات بیروت
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر