جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 25302
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 17:55
نمایندگان خانه ملت امروز به بررسی ماجرای فیش‌های حقوقی، توهین به رییس‌جمهور، لایحه برنامه ششم توسعه و ... پرداختند.

راه امروز: امروز صحن علنی مجلس به غیر از طرح مربوط به نظام پرداخت(اینجا) و طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی، با حواشی از جنس انتقاد نسبت به توهین‌های علیه رییس جمهور و انتشار یک نشریه همراه بود.

لزوم پیگیری قضایی توهین ها به رییس جمهور

در همین راستا محمد محمودی نماینده مردم شهریار از نمایندگانی بود که در تذکر شفاهی امروز خود در مجلس توهین به مقامات کشور بخصوص رییس جمهور را به دور از اخلاق اسلامی دانست و تاکید کرد که باید به این موضوع رسیدگی و پرداخته شود.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم در نطق میان دستور خود توهین به رییس دولت را برنتابید و گفت: هر چند که انتقاداتی به رییس جمهور دارم اما به شدت توهین به رئیس جمهوری که رای خود را از ملت و حکم خود را از دستان مبارک رهبر معظم انقلاب دریافت کرده اند، محکوم می کنم.


قانون های آبکی

از حاشیه های امروز مجلس هم شکایت سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر از عدم شرکت نمایندگان در رأی‌گیری‌های مجلس بود. او  در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به تصویب یک فوریت طرح الزام دولت به اجرای نظام عادلانه پرداخت‌ها، گفت: نتیجه این کار همین قانون‌های آبکی می‌شود که ما وضع می‌کنیم.


انتشار مجدد یالثارات از ضعف هیأت نظارت بر مطبوعات است
در صحن علنی امروز همچنین نماینده مردم تهران درباره انتشار مجدد هفته‌نامه‌ای که از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شده بود، انتقاد کرد.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران طی اخطاری با استناد به اصل 24 قانون اساسی گفت: ما همه باید تلاش کنیم حاکمیت قانون در کشور عملیاتی شود. روالی در گذشته وجود داشت که هیأت نظارت بر مطبوعات زمانی به روزنامه‌ای تذکر می‌داد و اگر آن روزنامه توقیف نمی‌شد قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا می‌کرد و آن روزنامه را توقیف می‌کرد اما این بار برعکس شده است؛ یعنی هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه‌ای را به دلیل توهین و ضایع کردن حقوق عمومی توقیف می‌کند اما قوه قضاییه اجازه انتشار به آن می‌دهد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: معتقدم قوه قضاییه می‌توانست تصمیم‌گیری درباره انتشار مجدد هفته‌نامه اخیر را به هیأت نظارت بدهد.

کواکبیان در ادامه با اشاره به نمایندگان دستگاه‌های حاضر در هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: هیأت نظارت بر مطبوعات هفت عضو تصمیم‌گیرنده دارد که بر اساس تصمیمات خود هفته‌نامه‌ای را توقیف کرده‌اند که به نظر بنده انتشار مجدد آن مربوط به قدرت قوه قضاییه نیست و از ضعف هیأت نظارت بر مطبوعات نشأت می‌گیرد.
منبع: خبرآنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر