يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 25275
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 13:57
سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور صبح امروز با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد.

راه امروز: علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش در حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ارائه گزارش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حمایت‌های خوبی که از سوی دولت صورت گرفته و همچنین تلاش‌های فرهنگیان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که 10 سال تدوین و تصویب آن به طول انجامید، در حال حاضر به عنوان سند بالادستی فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار گرفته است، اظهار داشت: این سند در برنامه ششم توسعه بنا بر مصوبه هیات وزیران مبنای کار قرار گرفته است.

فانی اضافه کرد: سند تحول نمایی از چشم‌انداز ایران 1404 است که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است. سال گذشته نقشه راه سند تحول رونمایی شد و هم‌اکنون در حال اجرایی کردن این سند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که عملیاتی کردن سند تحول به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید، افزود: برای اجرایی شدن این سند و همچنین نزدیک شدن به ایران 1404 علاوه بر تلاش‌های آموزش و پرورش و همکاری و مشارکت سایر نهادها و وزارتخانه‌ها نیاز داریم.

فانی از تدوین فلسفه تعلیم و تربیت انسانی برای نخستین بار در سند تحول خبر داد و گفت: این سند ذخیره‌ای برای نظام تعلیم و تربیت کشور به حساب می‌آید.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت یازدهم توسعه مشارکت است که امیدواریم در ادامه اجرایی کردن سند تحول بتوانیم در راستای توسعه مشارکت از همکاری سایر دستگاه‌ها بهره ببریم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: دو زیرنظام منابع انسانی و فضا و تجهیزات در سند تحول بسیار حائز اهمیت است، چرا که تحول در آموزش و پرورش در گرو تحول منابع انسانی است و نقشی که معلم در کلاس درس دارد؛ نقشی منحصر به فرد است.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر