جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 25046
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 20:15
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ «مسأله چاپ مجدد یالثارات پس از توقیف توسط هیأت نظارت بر مطبوعات را پیگیری می‌کنم.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ «مسأله چاپ مجدد یالثارات پس از توقیف توسط هیأت نظارت بر مطبوعات را پیگیری می‌کنم.» وی در در پاسخ به این پرسش که با توجه به لغو امتیاز نشریه یالثارات و انتشار مجدد آن با استناد به حکم انتشار موقت دستگاه قضاء، آیا جایگاه هیات نظارت بر مطبوعات زیر سوال نمی‌رود، پاسخ داد:‌ «در این خصوص اخبار را شنیده‌ام. هیأت نظارت بر مطبوعات و دادگاه مطبوعات اختیارات روشنی دارند و در خصوص مسائلی که اخیراً در خصوص نشریه‌های مختلف به ویژه نشریه مذکور شنیده‌ام،‌ مسئله را بعد از جلسه فعلی حتماً پیگیری می‌کنم.»

علی لاریجانی حل رکود اقتصادی را مشروط به فراهم شدن دفتر کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در کشور دانست و افزود: یک وجه خروج از رکود قانون گذاری و نظارت مجلس است اما مهمتر از آن کمک کردن به دولت برای اجرای قوانین و فراهم کردن بسترهای لازم برای کارآفرینی است. کارآفرینی با مشکلات زیادی روبرو است.

سرمایه‌گذاران در شرایط غوغا سالارانه وارد نمی‌شوند
رییس مجلس ادامه داد: « فضای پس از برجام توسط افراد معاند و نادان کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع از سرمایه‌گذاری در ایران بر اساس پیش‌بینی‌ها شده است.» وی از وزارت خارجه و هیأت نظارت بر مسائل هسته‌ای خواست به این مسأله رسیدگی کند. لاریجانی با اشاره به موانع داخلی برای سرمایه‌گذاری و بازشدن فضای کسب و کار گفت:‌ «در مسائل داخلی در این بازه مشکلاتی وجود دارد و نقش وزرا و مسئولان برای حل این مسأله باید پررنگ‌تر شود. مجلس باید وجه نظارتی را تقویت کند، دولت در صورت نیاز باید لایحه بدهد و بخش بانکی نیز باید موانع را رفع کند.»
لاریجانی با طرح این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به ضرر ما  است یا خیر؟ گفت:  «با 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی رشد هشت درصدی امکان ناپذیر است. بر اساس آخرین آمار بالغ بر 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که به سمت تولید هدایت شود اما غوغاها و هراس‌ها اجازه نمی دهند و دلیلی ندارد که سرمایه گذاران در شرایط غوغاسالارانه در کشور سرمایه‌گذاری کنند. لاریجانی هشدار داد:‌ «نباید احساس چپاولگری نسبت به سرمایه گذاران وجود داشته باشد در غیر این صورت خروج از رکود و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امکان ناپذیر است.»

مسائل امنیتی داخلی و منطقه ایستا نیستند
لاریجانی وضعیت منطقه را به هم ریخته توصیف کرد و افزود:«در شرایط به هم ریخته منطقه جمهوری اسلامی ایران رفتار داهیانه‌ای داشته است. البته در تاکتیک‌ها گاهی اوقات اشتباهاتی اتفاق افتاده است اما راهبردها درست انتخاب شده است. مسائل امنیتی داخلی و مسائل پیرامونی، ایستا نیستند بلکه وضعیت سیال و مهاجرگونه دارند و بایدحواس و دقتمان جمع باشد و البته چشم تیزبین رسانه ها به تقویت بنیه های امنیتی کشور کمک می‌کند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت:‌ «سطح درگیری‌ها در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی بالا است فضای امیدوارانه باید توسط کشور به وجود آید. با یاس کاری پیش نمی‌رود. گاهی جنجال‌ها در مسائل مختلف کاملا حساسیت نسبت به مسائل اقتصادی به وجود می آورد باید با نگاه ملی به این مسائل نگریست.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر