جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 25009
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 10:33
ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح طلب:

هدف انقلاب اسلامی رواج توهین و تهمت نبود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هدف انقلاب اسلامی این نبود که عده ای به راحتی در کشور راه بیفتند و به دیگران تهمت بزنند و توهین کنند.

راه امروز: سید ناصر قوامی با اشاره به توصیه رئیس جمهور به حفظ آبرو و حیثیت مردم و این که اجازه ندهیم  به راحتی  توهین انجام شود اظهار کرد:  ما انقلاب نکردیم که عده‌ای را بسیج کنیم تا آنها مجالس را به هم بزنند، توهین کنند و تهمت بزنند یا افراد را مورد ضرب و جرح قرار دهند.

وی در ادامه افزود: ‌مشکل این است که با این افراد که تهمت می‌زنند، یا از دیوار سفارت بالا می‌روند و برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند، برخورد ریشه‌ای نمی‌شود. چون برخورد قضایی جدی انجام نمی‌شود. این افراد اقدامات خود را ادامه می‌دهند. از سویی این افراد به برخی نهادها وابستگی دارند و به راحتی اقدامات قانون شکنانه انجام داده و به دیگران تهمت می‌زنند.

قوامی همچنین با اشاره به برگزاری دادگاه متعرضان به سفارت عربستان تصریح کرد: در این دیدگاه فقط چند نفر مورد محاکمه قرار گرفته‌اند و آمران حمله به سفارت عربستان به دادگاه احضار نشده‌اند به همین دلیل این دادگاه نمی‌تواند نقش بازدارنده‌ برای اقدامات خود سرانه داشته باشد. اگر می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم بایددنبال برخورد ریشه‌ای با قانون شکنان و هتاکان باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: رئیس جمهور اشاره کرده است که توهین کنندگان باید منزوی شوند، ولی سوال اینجاست که چه کسی باید آنها را منزوی کند؟ درصد بالایی از مدیران دولتی در تهران و شهرستان‌ها، با رئیس‌جمهور همراه نیستند و حتی عده‌ای از آنها با این هتاکان همراه هستند . کابینه به ترمیم نیاز دارد و هر چه می‌گوییم گوش شنوایی وجود ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر