جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 25004
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 08:50
مرسدس بنز شرکت خودروسازی آلمانی است که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌ کند.
راه امروز: کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت است، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شده بود. شاخه دیگر از مرسدس-بنز، کمپانی بنز آگ می‌باشد، که در سال ۱۸۸۳ توسط کارل بنز راه‌اندازی شد.
 
بنابراین گزارش، این شرکت همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران داشته و سال گذشته ایران خودرو اعلام کرده بود که قرارداد تجاری و سواری با شرکت مرسدس بنز در دو بخش خودروهای تجاری و سواری در سال آینده امضا می شود. حال در تازه ترین خبر در این زمینه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که قرارداد همکاری ایران خودرو و بنز تقریبا نهایی شد.
 
این گزارش می افزاید: پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو (ایکوپرس) در این زمینه به نقل از هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نوشته است: " قرارداد همکاری ایران خودرو و بنز نیز تقریبا نهایی شده و تا دو ماه آینده به امضا خواهد رسید. براساس این قرارداد دو شرکت مشترک در زمینه «تولید» و «فروش و خدمات پس از فروش» با بنز ایجاد خواهد شد که در شرکت تولیدی 51درصد ایران خودرو و 49درصد بنز سهم خواهد داشت و این میزان سهم در شرکت فروش و خدمات پس از فروش برعکس است."
 
یادآور می شود: گروه صنعتی ایران خودرو (ایران ناسیونال پیشین) در ۱۲ مهرماه سال ۱۳۴۱ توسط برادران خیامی، احمد خیامی، محمود خیامی و حسن خیامی با هدف تأسیس و اداره کارخانجات به منظور تولید و تهیه انواع خودرو، قطعات مربوط به آنها، فروش و صدور محصولات و با سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیون تومان در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد. این شرکت در اسفند ۱۳۴۲ با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد. بعد از این مدیران شرکت بر آن شدند تا با کارخانه‌های دنیا ارتباط برقرار کرده و خودرویی برای قشر متوسط مردم تولید کنند. شرکت‌های فورد، پژو، فولکس و تالبوت از جمله گزینه‌هایی بودند که با آن‌ها تماس برقرار شد. در نهایت در سال ۱۳۴۵ قراردادی با شرکت تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودرو پیکان که نام انگلیسی آن هیلمن بود به امضا رسید. با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان که در آن موقع زیرمجموعه شرکت کرایسلر آمریکا بود، در اردیبهشت ۱۳۴۶ تولید پیکان با ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه آغاز شد و به تدریج به ۱۲۰ هزار دستگاه افزایش یافت.
 
گروه صنعتی ایران خودرو بزرگ‌ترین شرکت خودرو سازی ایران و خاورمیانه‌است که به طور متوسط ۵۰ تا ۵۵ درصد تولید خودرو ایران را به طور دائم به خود اختصاص داده‌است. این شرکت علاوه بر سایت اصلی که در کیلومتر ۱۴ بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج سابق) واقع است در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز، کرمانشاه و بابل نیز دارای پایگاه‌های تولید خودرو است. این گروه در زمینه صنایع ریلی هم فعالیت دارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر