جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 24876
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 12:56
نماینده سبزوار با اشاره به حکم جدید رییس‌جمهور،

تخصصی‌تر شدن عملکرد حوزه استخدامی و بودجه ریزی کشور

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: احیای سازمان اداری و استخدامی و تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از این سازمان موجب تخصصی‌تر شدن عملکردها در دو حوزه استخدامی و بودجه‌ریزی کشور می‌شود.

راه امروز: رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: احیا و تفکیک سازمان‌های مذکور موجب افزایش دقت و تقویت نظارت‌ها در حوزه استخدام‌ها، پرداخت‌ها و دخل و خرج کشور می‌شود.

وی توجه مسئولان اجرایی را به این مسئله جلب کرد که مراقب باشند احیا و تفکیک سازمان اداری و استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موجب چاقی و بزرگ‌تر شدن دولت و افت چابکی نظام تصمیم‌گیری کشور نشود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: دولت قبل برای اینکه نشان دهد خود را کوچک‌تر و چابک‌تر کرده است تخصص‌های دو سازمان را در یکدیگر ادغام کرد اما هیچ تغییری در تعداد نیروی انسانی به وجود نیاورد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، بی‌توجهی به ساختار و عملکرد نیروی انسانی و دستورالعمل‌های حقوق و دستمزد را اصلی‌ترین عامل در پرداخت حقوق‌های نامتعارف دانست و افزود: احیای سازمان اداری و استخدامی موجب دقت در تصمیم‌گیری‌ها، تخصصی‌تر شدن تصمیمات و تقویت نظام‌های کنترلی و استخدامی می‌شود.

سبحانی‌فر تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سازمان اداری و استخدامی را موجب ساماندهی نظام درآمدها و هزینه‌های عمومی و عمرانی کشور دانست و خاطرنشان کرد: تفکیک این دو سازمان از یکدیگر موجب درگیرتر شدن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به اعتبارات جاری و عمرانی و برداشته شدن گام‌های اجرایی‌تر دستگاه‌ها به سمت بودجه عملیاتی می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر