دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 24670
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395 16:21
امروز شاخص بورس هم مانند آخرین روز کاری هفته گذشته با شیب نسبتا تندی آغاز کرد و هر چقدر از زمان بازار می گذشت، شاهد متعادل شدن بازار بودیم که در نهایت شاخص با 353 واحد رشد به کار خود پایان داد.
راه امروز: با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.05.10 شاخص بازار اول با 401 واحد افزایش به رقم 54171 واحد رسید اما برخلاف شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم با کاهش130 واحد 164041 واحد را ثبت کردند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 126 واحدافزایش به رقم 27285.7واحد رسيد. شاخص کل بورس در اولین روز کاری بورس در دومین هفته ماه دوم تابستان باافزایش353.99واحدی به رقم 76579.7 واحد رسید وشاخص کل فرابورس با افزایش1.9واحدبه رقم 801.6واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2666میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1403 میلیارد ریال رسید.
امروز شاخص همانند آخرین روز کاری هفته گذشته در همان شروع معاملات با افزایش تقاضا مواجه شد و رفته رفته شاهد افزایش شاخص انتهای بازار بودیم به طوری که در پایان با 353.99واحد مثبت به کار خود خاتمه داد.
تعداد معاملات در روز جاری 73445 و 1031 میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت.ارزش بازار بر روی رقم 3164340 میلیارد ریال ایستاد.دراین روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و بیشترین تاثیر منفی رابه ترتیب شرکت های پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و ماشین سازی اراک برشاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای وخارزم ،فولاد،خساپا وخزامیابه خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نمادهای مساپا955، ثمسکنح،درازک و سکارون وبرترین عرضه ها در نمادهای سپاس، رتکو، مسبز9711 و مصفا9712به ثبت رسید.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای پلاسک، ومعادن، چفیبر و تمحرکه و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای کساوه،چکاوه،بشهاب و غشان در بازار بورس رقم زدند. بیشترین ارزش معاملات بازار به ترتیب متعلق به گروه های خودرو و ساخت قطعات ،فرآورده های نفتی و سرمایه گذاری هابود.شاخص هفته دوم مرداد را هم مثبت آغاز کرد

گروه های محصولات غذایی، سایر محصولات کانی غیرفلزی و برق و گازاثر منفی و گروه های استخراج کانه های فلزی،خودرو و ساخت قطعات وفلزات اساسی اثر مثبت بر روی شاخص بورس داشتند.جو فروش در گروه های انبوه سازی،املاک و مستغلات، محصولات غذایی و کاشی و سرامیک و جوخرید در گروه های تسهیلات مسکن،قندوشکر،حمل ونقل،انبارداری و ارتباطات و استخراج کانه های فلزی مشاهده شد.
امروز براساس پیغام ناظر،شاهدبازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت های مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن، تولیدی گرانیت بهسرام، نورد و تولید قطعات فولادی، بانک پاسارگاد، فولاد خوزستان، سایپا آذین، پارس خودرو، ایرانی تولید اتومبیل و بانک کارآفرین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و بازگشایی شرکت های توسعه معادن و فلزات و کارخانجات پلاسکوکار سایپا پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه وعمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه و شرکت های ملی سرب و روی ایران ،پتروشیمی شیراز و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر و شرکت هایهمکاران سیستم و شهرسازی و خانه سازی باغمیشه پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و توقف نماد معاملاتی شرکت کارهانجات نساجی بروجرد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بودیم.
منبع: تابناک
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر