يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 24580
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1395 13:09
کابزن المپیکی ایران گفت: بزرگترین سورپرایز زندگی ورزشی ام انتخاب شدن برای المپیک میان بزرگان دوچرخه سواری ایران بود
میر صمد پورسیدی در گفتگو با راه امروز به نقل از ایسنا درباره اینکه قرار است اولین المپیک خود را تجربه کند، بیان کرد: زمانی که دوچرخه‌سواری را شروع کردم، فکر نمی‌کردم تا این حد جلو بیایم و قهرمان آسیا شوم. من دو سال متوالی قهرمان تور ژاپن شدم و در تور لانکاوی نیز مقام نخست را به دست آوردم در حالی که هیچ رکابزن آسیایی نتوانسته بود قهرمان تور لانکاوی شود. اما بزرگترین سورپرایزم انتخاب شدن برای المپیک بین بزرگان دوچرخه سواری ایران بوده است. از این موضوع خوشحالم و امیدوارم از این فرصت نهایت استفاده را ببرم و نتیجه خوبی را برای ایران بگیرم.   پورسیدی در پاسخ به این پرسش که با چه دیدگاهی قرار است در المپیک رکاب بزند، گفت: هر سه نفر 100 درصد تلاش می‌کنیم نتیجه‌ای بهتر از المپیک‌های قبلی به دست آوردیم، البته گرفتن  نتیجه ایده‌ال یعنی کسب مدال ممکن نیست مگر اینکه دوچرخه‌سواری ایران از آسیا فراتر برود و در مسابقات اروپایی شرکت کنیم. وزارت ورزش و جوانان باید  به فدراسیون دوچرخه سواری کمک کند تا رکابزنان در تورهای اروپایی رکاب بزنند چرا که دوچرخه‌سواران ایران آسیا را رد کرده‌اند و به نوعی اشباع شده اند. برای خود من دیگر اول شدن در آسیا سورپرایز نیست.
او ادامه داد:  وقتی در اروپا رکاب بزنیم با سیستم آنها نیز آشنا می شویم  و کم کم آماده می‌شویم که به کسب نتایج خوب در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک حمله کنیم.  بنابراین اینکه الان بگوییم برای کسب مدال به المپیک می‌رویم، دور از دسترس است و فقط  سعی می‌کنیم، نتایج خوبی بگیریم.
رکابزن المپیکی ایران در مورد اینکه کسب نتیجه‌ای بهتر از دوره های قبلی المپیک امکان پذیر است یا خیر، تصریح کرد: من خودم تا کنون در اروپا پا نزده‌ام و آن طور  عیار رقابت‌های مهمی مانند قهرمانی جهان و المپیک دستم نیست با این حال به این صورت هم نخواهد بود که فقط بخواهیم به المپیک برویم. از طرفی، قولی که فدراسیون داده مبنی بر اینکه اگر بین 50 نفر باشیم پاداش می‌دهد، انگیزه‌ای برای رکابزنان شده  و این طور نیست که اگر از گروه جدا شدند، دیگر مسابقه را ادامه ندهند، بلکه تلاش می کنند، بین 50 نفر اول باشند و خود این موضوع یعنی رسیدن به خط پایان.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر