يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 2444
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1392 22:24
وزارت امور اقتصادی و دارایی کارنامه عملکرد این وزارتخانه را در طول دولت‌های نهم و دهم منتشر کرد.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، این کارنامه که در کتابی 978 صفحه‌ای منتشر شده به ابعاد مختلف عملکرد این وزارتخانه در معاونت‌های گوناگون و در طول هشت ساله فاصله بین 1384 تا 1392 پرداخته است.

در این مجلد بعد از نگاهی به وضعیت این وزارتخانه در طول تاریخ اهداف،‌ سیاست‌ها و وظایف جدید وزارت اقتصاد در دولت‌های نهم و دهم یادآوری شده و از داوود دانش جعفری وزیر اقتصاد دولت نهم و سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی سال پایانی دولت نهم و چهار سال دولت دهم یاد شده است.

در بخش دیگری از این کتاب به طرح‌های خاص این وزارتخانه در معاونت‌های مختلف پرداخته شده و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه بیمه، اجرای سیاست‌های اصلی کلی 44، تحول گمرک، تحول بانکی، تامین مالی، تحول مالیاتی، توسعه بازار سرمایه، اعتلای حسابرسی و همکاری با نهادهای مالی جهانی، بین المللی و منطقه‌ای به عنوان رئوس قطع نامه‌های این وزارتخانه معرفی شده‌اند.

در بخش دیگری از این کارنامه به عملکرد معاونت‌ها، سازمان‌ها و حوزه‌های زیر مجموعه وزارتخانه پرداخته شده است و از معاونت خزانه‌داری، امور اقتصادی، امور بانکی، امور حقوقی، معاونت توسعه و عملکرد سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها، امور مالیاتی کشور، بورس و اوراق بهادار، گمرگ، خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاری خارجی، بیمه مرکزی، اموال تملیکی و سازمان حسابرسی گزارش‌هایی منتشر شده است.

در حوزه بانک‌ها نیز عملکرد بانک ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات و شرکت‌های سهامی بیمه ایران و بیمه دانا به عنوان سازمان‌های دولتی تحت نظر وزارت اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است.

در انتهای این کتاب نیز با مسوولان مختلف وزارتخانه از معاونین وزیر تا روسای سازمان‌های تحت رهبری این وزارتخانه گفت‌وگوهایی صورت گرفته و دیدگاه‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

می‌توان پیش بینی کرد آمارها و نتایج اعلام شده در این کتاب مورد ارزیابی و بررسی تیم اقتصادی دولت یازدهم قرار گیرد و احتمال پاسخگویی به برخی از آمارهای ارائه شده و رد آن‌ها وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر