يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 24272
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1395 20:00
سفیر ایران در ترکمنستان بر افزایش استفاده از حمل و نقل دریایی از مازندران به این کشور تاکید کرد.
راه امروز: سید محمد احمدی در نشست با ربیع فلاح، استاندار مازندران و تعدادی از مدیران استان در استانداری مازندران گفت: توسعه همکاری و مراودات دو کشور ایران و ترکمنستان جنبه استراتژیکی دارد.

او افزود: جایگزینی حمل و نقل دریایی به جای حمل و نقل زمینی برای انتقال کالاهای صادراتی ایران به ترکمنستان از طریق بنادر مازندران یکی از برنامه‌های مهم است.

احمدی تاکید کرد: مازندران می‌تواند در زمینه مبادلات تجاری و ترانزیت کالاهای صادراتی ترکمستان هم نقش اساسی داشته باشد.

 سفیر ایران در عشق‌آباد از همکاری و مساعدت ویژه سفارت ایران برای راهنمایی و کمک به فعالان اقتصادی ایرانی خبر داد و گفت: بنیه قوی مازندران و هوشمندی تجار و بازرگانان این استان می‌تواند بازارهای ترکمنستان را در اختیار بگیرد.

وی تاکید کرد: تلاش بخش خصوصی باید تولید باشد و در حوزه ساماندهی صادرات هنوز ما ضعف داریم و باید در این حوزه کار اساسی صورت گیرد.

او یکی از مولفه‌های اصلی امنیت ملی را اقتصاد دانست و گفت: توجه به بخش خصوصی و فعال کردن آن باید محور همه برنامه‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، استاندار مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران ظرفیت‌های گسترده و مهمی در حوزه صادرات دارد ولی هنوز به خوبی نتوانسته است در بازارهای کشورهای همسایه حضوری فعال داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای ما هم توسعه روابط مازندان و ترکمنستان به دلیل دسترسی خط ریلی، دریایی و زمینی از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار داریم با مساعدت سفارت ایران در ترکمنستان و تلاش بیش‌تر بخش خصوصی شاهد توسعه روابط تجاری و اقتصادی باشیم.

مقام عالی دولت در استان ابراز امیدواری کرد در پسا برجام زمینه گسترش مبادلات تجاری بیش از گذشته فراهم شود.
منبع : ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر