دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 24238
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1395 14:34
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز از آغاز صادرات گاز ایران به عراق در مردادماه جاری خبر داد.
راه امروز: مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران، با بیان این‌که تراز صادرات گاز ایران به ترتیب با ارسال و دریافت ٢,٥ و ١.٩ میلیارد مترمکعب گاز در چهار ماه امسال مثبت شد، گفت: صادرات گاز ایران به عراق در مردادماه آغاز می‌شود.
وی هعمچنین با اشاره به اظهارات وزیر انرژی ترکیه مبنی بر بسته شدن پرونده گازی ایران و ترکیه تا شهریور ماه و رای دادگاه به تخفیف قابل توجه گاز صادراتی ایران، گفت: براساس روند دادرسی‌ها انتظار می‌رود رای دادگاه تا دو سه ماه آینده صادر شود، اما اظهارات وزیر انرژی ترکیه برای دریافت تخفیف قابل توجه از ایران گمانه‌زنی این کشور است.

عزیزا... رمضانی در جلسه آموزشی صنعت نفت گفت: در چهارماه امسال ٢,٥ میلیارد مترمکعب گاز صادر و ١.٩ میلیارد مترمکعب گاز وارد کشور شده که این آمار نشان دهنده تراز مثبت صادرات طی بازه زمانی یادشده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های صادرات گاز در برنامه ششم توسعه و با بیان این که براساس برنامه، ٦٨ تا ٨٠ میلیارد مترمکعب گاز تولیدی کشور به بخش صادرات اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: ٥٠ تا ٦٠ میلیارد مترمکعب از این مقدار به کشورهای همسایه اختصاص می یابد.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون از ١٥ کشور همسایه ایران، ١٠ کشور ظرفیت دریافت گاز دارند و ارسال گاز به کشورهای هند و چین نیز در دستور کار است.

به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران، صادرات گاز به کشورهای ژاپن و کره جنوبی نیز از دیگر برنامه های این شرکت بشمار می رود که پس از تکمیل پروژه ال ان جی امکان پذیر است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر