يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 24228
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1395 11:50
دادستان دیوان محاسبات صیانت از بیت‌المال و انتظام بخشی به مصرف بودجه و ایفای بهتر نقش نظارتی را در دستور کار دیوان محاسبات عنوان کرد.
راه امروز: فیاض شجاعی در مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس دادستان دیوان محاسبات ضمن قدردانی از رای مجلس برای انتخاب رئیس جدید و ابقای دادستان دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات از تمام ظرفیت‌های قانونی و کارشناسی خود برای ایفای بهتر نقش نظارتی، صیانت از بیت‌المال و انتظام بخشی به بودجه استفاده می‌کند و در دوره‌ی گذشته نیز سعی‌اش بر این بوده که از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات امین حسین رحیمی رییس سابق دیوان محاسبات خاطر نشان کرد: ایشان نمونه بارز و مثال زدنی اخلاق مداری، دلسوزی برای نظام و بیت‌المال، رعایت اخلاق اسلامی بود و با اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه زحمات زیادی را در دیوان متحمل شد و تجاربش را در زمینه‌های قضایی و پارلمانی در طبق اخلاص ارائه کرد و ما برای ایشان آرزوی موفقیت در مسندهای دیگر را داریم.

شجاعی اضافه کرد: دیوان محاسبات با بهره گیری از بدنه کارشناسی متعهد نهایت تلاش خود را بر پیشبرد اهداف سازمان به عمل آورده و ما امیدواریم در دوره‌ی جدید نیز بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی دیوان در این زمینه استفاده کنیم تا شاهد نظارت هدفمند از سوی دیوان باشیم.

دادستان دیوان محاسبات، یاد آور شد: علاوه بر سیاست‌های پیشگیرانه و تعاملی تمرکز دیوان بر نظارت بر موضوعاتی از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی که به رفع نیازهای اساسی، کاهش فاصله‌ی طبقاتی و تحقق توسعه پایدار بیانجامد در دستور کار دیوان خواهد بود.

وی در پایان گفت که دیوان محاسبات با مدیرانی که از ظرفیت‌های قانونی برای اهداف غیر قانونی استفاده می‌کنند، قاطعانه، شجاعانه، بدون تبعیض و عادلانه برخورد خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر