دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 24104
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1395 20:08
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت دولت‌های بی‌عرضه و حاشیه‌ساز و امیدوار به آمریکا نمی‌خواهیم بلکه دولتی می‌خواهیم که به سند اقتصاد مقاومتی عمل کند تا در اقتصاد شکست نخوریم .

راه امروز: به گزارش تابناک کرمانشاه سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز (2مرداد) در جمع سپاهیان و بسیجیان اصناف و اقشار استان البرز بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک نهضت است که ابعاد مختلف دارد و نباید خلاصه به چند پروژه بشود، خاطرنشان کرد: نه گفتن به آمریکا، بعد سیاسی و جهاد کبیر اقتصاد مقاومتی است. این نهضت بعد فرهنگی دارد و مبارزه با فساد، تبعیض و پارتی‌بازی باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد. نمی‌شود حقوق‌های چند ده‌میلیونی داد و فقر بخشهایی از مردم را نادیده گرفت. مبارزه با اسراف بخشی از این سیاستهاست. توزیع عادلانه فرصتها و مبارزه با بی‌مسئولیتی‌ها در کشور، بعد دیگری از اقتصاد مقاومتی است.
 سرلشکر محسن رضایی: بعد فرهنگی نهضت اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است. تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به‌منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود. خرید کالای ایرانی با استانداردهای سلامت و قیمت مناسب، به فتح بازارهای داخلی و بازارهای منطقه‌ای منجر می‌شود. اقتصاد مقاومتی بعد اقتصادی ویژه‌ای هم دارد. این نیست که روستاها را رها کرد. باید جاده کشید، مدرسه ساخت و درآمدهای مردم روستا را تأمین کرد تا مهاجرت شکل نگیرد. ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیست. درآمد پایدار برای مردم و آبادانی شهرها و روستاها در این نهضت اهمیت دارد. این‌یک تغییر ریل و یک قیام مانند سقوط رژیم شاه و دفاع مقدس است.
 فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی کشور تغییر کند، متذکر شد: باید به همه ابعاد این نهضت توجه کرد. باید مانند جنگ، روی فرهنگ انسانها کار کرد و معارف اخلاقی را در کارخانجات و زمینهای کشاورزی ایجاد کرد. می‌شود با وضو به سر کار رفت.کارفرماها به کارکنانشان مانند فرزند خود نگاه کنند. نگرانم که دولتها بیایند و بروند و اقتصاد ایران متحول نشود. دولت البته با تأخیر و کمی دیر شروع کرد اما امسال کارهایی را دنبال می‌کند و زود است قضاوت قطعی بکنیم و تا پایان سال ارزیابی می‌کنیم. 
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه برجام فرصت خوبی بود که بخش اقتصادی بهتر عمل کند اما ضعیف عمل شد، گفت: بخش اقتصادی معطل چند دستور اقتصادی است. کمیته نظارت بر برجام می‌تواند به خاطر عدم تعهدات امریکا و 2 بار نقض تعهدات برجام توسط آمریکا، اعتراض کند و پرونده‌های سنگینی بسازند. باید شکایت کرد و آمریکا را تحت فشار گذاشت. نمی‌شود به امریکایی‌ها برادرانه نگاه کرد. خزانه‌داری امریکا می‌توانست سه بخشنامه برای خودشان، اروپایی‌ها و طرفهای آسیایی ما صادر کند. اگر این دستور عمل موجود بود به اقتصاد ما کمک می‌شد. 
استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون وضعیت عادی نداشته است. یکی از عوامل، تحریم بودن ما است. عامل دیگر، کارشکنی لیبرالها و تکنوکراتها در اقتصاد ایران است و اکنون هم سنگ‌اندازی می‌کنند تا زمینه را برای برگشت امریکا فراهم کنند. هواداران انگلیس، سلطنت‌طلبها و منافقین کارشکنی می‌کنند و یا در تنظیم قراردادها، خرابکاری می‌کنند. باندهایی هستند که مانع برقراری توازن در واردات می‌شوند. حتی در کالاهای تولیدی داخلی، این باندها اعمال‌نفوذ می‌کنند و اختراعات جوانان ایرانی را منوط به مجوزها و گواهینامه‌های آمریکایی می‌کنند. وی افزود: سومین عامل مخرب در اقتصاد ما، سوء مدیریت است. این سوء مدیریت خسارتی بیش از تحریمها و کارشکنی برای ما داشتند. مدیران نباید پشت میز بنشینند. جنگ با پشت میز نشستن حل نشد، اقتصاد هم نمی‌شود. باید به کارخانه‌ها و بازار سرکشی کرد.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این عوامل موجب شد که از نفوذ سیاستهای نظام در اقتصاد جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاستهای کلی را اجرایی نمی‌کنند و از ورود نیروهای انقلاب در اقتصاد جلوگیری کرده‌اند.  فساد، بیکاری و فقر حاصل این عوارض است. باید سوء مدیریت را در اقتصاد مقاومتی رفع و این سیاستها را از مظلومیت خارج کنیم. باید تمام نکات دیده شود و تحولی اساسی شکل بگیرد. مجلس و دولت باید کمک کنند وگرنه مانند دیگر انقلابها متوقف می‌شویم. ما باید در این مرحله هم با عمل به این ضرورت عبور کنیم. نمی‌توانیم مسامحه کنیم و باید در جایگاه سربازان رهبری مطالبه کنیم. 
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه در این سالها، فرصتهای بسیار زیادی را از دست دادیم، اظهار کرد: ما باید در دهه‌های قبل اقتصاد را شکوفا می‌کردیم. کشور نیازمند دولتی کارآمد است. دولت‌های بی‌عرضه و حاشیه‌ساز و امیدوار به آمریکا نمی‌خواهیم بلکه دولتی می‌خواهیم که به سند اقتصاد مقاومتی عمل کند تا در اقتصاد شکست نخوریم و عقبه ما از بین نرود. اقتصاد را باید به نیروهای انقلاب داد تا مانند امنیت و اقتدار بعد از سیصد سال به ایران بازگردانند. 
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر