جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 23773
تاریخ انتشار: 19 تير 1395 23:33
فدراسیون سوارکاری نسبت به خبر حضور فرزند رئیس جمهور سوریه در مسابقات بین‌المللی پرش با اسب واکنش نشان داد.
به گزارش راه امروز، سایت فدراسیون سوارکاری نوشت: «رقابت‌های بین‌المللی پرش با اسب با حضور سوارکاران ۹ کشور در سه روز گذشته، در تهران برگزار شد.

فدراسیون‌های سوارکاری گرجستان، هنگ‌کنگ، سوریه، لبنان، چین تایپه، سنگاپور، تایلند و هندوستان، طبق پروتکل‌های رسمی، نفرات شرکت کننده را به فدراسیون سوارکاری ایران معرفی کردند و مطابق آیین‌نامه‌ها و قوانین موجود، سوارکاران نونهال، نوجوان و جوان این کشورها در این مسابقات حضور پیدا کردند.

باتوجه به فضای گسترده رسانه‌های مجازی، خبری مبنی بر حضور فرزندان رئیس جمهور سوریه در این رقابت‌ها منتشر شد که بنا بر رسالت اطلاع‌رسانی، به آگاهی می‌رسانیم که این خبر کذب است و فرزندان ایشان در این رقابت‌ها، حضور نداشتند.»

پیش از این فدراسیون سوار کاری اعلام کرده بود که شام اسد نفر اول مسابقات سوارکاری نونهالان در تهران شده است.  

خبرگزاری ایسنا شام اسد را دختر بشار اسد معرفی کرد.  انتشار این خبر بازتاب گسترده ای داشت و واکنش های زیادی را برانگیخت.  اما به نظر می رسد شام اسد در واقع برادر زاده بشار اسد و دختر ماهر اسد است.  با این حال رسانه ها گزارش های ضدو نقیضی درباره هویت او منتشر کرده اند. 

دبیر فدراسیون سوارکاری گفته است اخباری که درباره قهرمانی برادرزاده بشار اسد منتشر شده نادرست است و دختر بشار اسد قهرمان رقابت‌ها بوده است.

او گفته است: ما اطلاعات را بر اساس مشخصات پاسپورت مرور می‌کنیم. کاری هم به چیز دیگری نداریم. در هر صورت ذهن ما درگیر مسائل سیاسی نیست و ما فقط فعالیت ورزشی انجام می‌دهیم.


اما در مقابل این اظهارات کاظمیان، مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون، گفته است: ممکن است فرد مورد نظر یکی از اقوام رئیس جمهور سوریه یا تنها شباهت نام خانوادگی‌ باشد، اما دختر او نیست.


جنجال سوارکاری به نام
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر