دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 23651
تاریخ انتشار: 13 تير 1395 10:49
خداحافظی با ایتالیا و بوفون دوست داشتنی

پیروزی آلمان در ماراتن پنالتی با شکستن طلسم 53 ساله

تیم ملی آلمان موفق شد در ضربات پنالتی ایتالیا را شکست دهد و طلسم 53 ساله نبردن تیم ایتالیا را در بازی های رسمی بشکند.

به گزارش راه امروز، دو تيم آلمان و ايتاليا يكي از حساس ترين بازي هاي جام پانزدهم را در مرحله يك چهارم نهايي برگزار كردند. آلمان با پيروزي برابر اسلواكي به جمع ٨ تيم رسيد و ايتاليا هم با حذف اسپانيا موفق به حضور در اين مرحله شد. همين برد آتزوري مقابل اسپانيا باعث شد كه همه بيش از پيش حساب ويژه تري روي آنها باز كنند. در مقابل آلمان ها هم به چيزي جز قهرماني فكر نمي كردند و دوست داشتند حسرت ٩٨ سال نبردن ايتاليا در جام هاي مختلف را پايان دهند.
بازي با چند دقيقه تاخير آغاز شد. ويكتور كاساي مجارستاني قضاوت بازي را بر عهده داشت و در تركيب هر دو تيم يكي دو تغيير به چشم مي خورد. در حاليكه فقط ٢٠ دقيقه از بازي گذشته بود، سامي خديرا مصدوم شد و يواخيم لو را مجبور كرد كه اولين تعويض خود را انجام دهد. شواين اشتايگر جاي خديرا را در زمين گرفت و بازوبند كاپيتاني را هم به بازو بست. 

١٠ دقيقه ابتدايي نيمه دوم از سوي هر دو تيم محتاطانه آغاز شد. اما در ادامه اين آلمان بود كه كنترل بازي را در اختيار گرفت. اين برتري آلمان باعث شد كه توماس مولر اولين موقعيت جدي بازي را با يك شوت روي دروازه ايتاليا ايجاد كند كه فلورنزي از روي خط توپ را به كرنر فرستاد. فشار آلمان در ادامه بيشتر هم شد. در حاليكه بازيكنان ايتاليا روي به بازي فيزيكي آورده بودند و دو بازيكن اين تيم كارت زرد هم دريافت كردند، ژرمن ها سعي در حركت از عمق دفاع حريف داشتند. تا اينكه در دقيقه ٦٥ مسوت اوزيل روي پاس مولر گل اول را وارد دروازه بوفون كرد. البته اين گل كمي مشكوك به نظر مي رسيد چون اين احتمال مي رود كه پاس نوير كه شروع حمله آلمان براي گل بود، آفسايد باشد.  
بعد از اين گل ايتاليا براي جبران تلاش كرد و در دقيقه ٧٧ خطاي هند بواتنگ اعلام شد و آتزوري صاحب ضربه پنالتي شد. بونوچي دروازه نوير را روي اين ضربه پنالتي به زيبايي باز كرد و ايتاليا را به بازي برگرداند. 

بعد از گل تساوي ايتاليا ديگر خبري از حمله هاي آلمان نبود و در مقابل دي شيليو تنها موقعيت خطرناك آتزوري را روي دروازه نوير ايجاد كرد. بازي دو تيم در پايان ٩٠ دقيقه ١-١ مساوي به پايان رسيد. 

دو تیم در وقت های اضافه هم نتوانستند کاری از پیش ببرند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.در این مرحله ضربات ایتالیا توسط اینسینیه، باراتزلی، جاکرینی، پارولو  و دی‌ شیلیو به گل تبدیل شد، اما ضربات زاتزا و پله به اوت رفت و ضربات بونوچی و دارمیان توسط نویر مهار شد.
پنالتی‌های کروس، دراکسلر، هوملس، کیمیش، بواتنگ و هکتور برای آلمان به گل تبدیل شد و با وجود از دست رفتن ضربات مولر، اوزیل و شواین اشتایگر در نهایت این آلمان ها بودند که با برتری 5 بر 4 توانستند برنده این ماراتن فوتبالی شوند و به مرحله نیمه نهایی برسند.

آلمان ها در حالی به این پیروزی رسیده بودند که در 8 بازی رسمی خودشان مقابل ایتالیا 4 بار شکست خورده بودند و 4 بازی این دو تیم هم به تساوی کشیده شده بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر