شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 23424
تاریخ انتشار: 02 تير 1395 23:45
مروری بر شیطنت ها و جنجال های مدافع کاتالونیایی

جراردپیکه ؛ بالاتر از تیتر یک

جرارد پیکه یک بار دیگر به سبب حاشیه هایش در صدر اخبار شب گذشته رسانه های دنیا قرار گرفت.
به گزارش «ورزش سه»، این یک واقعیت است که در سال های اخیر بیشتر از اینکه پیکه به سبب استعداد فنی اش مورد ستایش قرار بگیرد، به سبب توانایی های بی مانندش در حاشیه سازی روی بورس خبری بوده است.
 همه چیز از شب شکست 6-2 رئال در برنابئو از بارسلونا شروع شد؛ وقتی پیکه میخ آخر را بر تابوت رئال مادرید کوبید. برای یک مدافع جوان و تازه بازگشته به بارسا هیچ چیز بهتر از گلزنی به دشمن قدیمی آن هم در برنابئو نبود. دو فصل بعد وقتی بارسا یک تحقیر دیگر را تقدیم رئال کرد و در نوکمپ 5 گل به تیم مورینیو زد، این پیکه بود که با نشان دادن 5 انگشت دستش به نشانه 5 گلی که بارسا به رئال زده، غم و درد هواداران رئال را بیشتر کرد. عکس آن اتفاق را هنوز در شبکه های اجتماعی و در کری های رایج بین هواداران دو تیم می توان دید.
 
مصاحبه های گاه و بیگاه پیکه و کنایه های او به رئال در دوران اوج بارسای گواردیولا به تدریج او را به یک شخصیت محبوب برای بارسایی ها و منفور در نزد رئالی ها تبدیل کرد اما اوج همه حاشبه های او، در جشن قهرمانی سه گانه بارسلونا در تابستان گذشته بود وقتی که او متحول شدن بارسای ناامید و رسیدن این تیم به سه گانه را به جشن تولد جنجالی رونالدو نسبت داد و با گرفتن میکروفن در نوکمپ خطاب به هواداران بارسا گفت:" کوین رولدان، همه چیز از تو شروع شد."
 

 
رولدان، خواننده کلمبیایی بود که در جشن تولد رونالدو حضور داشت و با انتشار عکس های آن جشن در شبکه های اجتماعی، جنجال ساز شد. جشن تولد رونالدو ساعاتی پس از شکست 4-0 رئال در دربی مادرید برگزار شده بود و آن جشن و عکس هایی که سپس منتشر شد، به هیچ وجه برای هواداران رئال مورد قبول نبود. رئال که تا آن مقطع همچنان صدرنشین لالیگا بود، به تدریج دچار افت شد و در نهایت قافیه را در همه جام ها به بارسلونا باخت و فصل را بدون هیچ افتخاری به پایان رساند.
 
به این کنایه پیکه، مصاحبه های او در حمایت از سوت زدن هواداران بارسلونا و بیلبائو بر علیه سرود ملی اسپانیا در فینال کوپا دل ری را هم اضافه کنید تا نفرت از پیکه صرفا به هواداران رئال محدود نشود و این بار بسیاری از مردم اسپانیا به استثنای کاتالونیا نسبت به پیکه و رفتارهای او زاویه پیدا کردند.
 
پیکه در اردوی تیم ملی اسپانیا در کمپ لاس روزاس مورد اعتراض شدید هواداران قرار گرفت و در چند بازی دوستانه لاروخا در اسپانیا نیز به شدن از سوی تماشاگران هو شد. او در واکنش به این اعتراضات همه چیز را به رقابت بین رئال و بارسا نسبت داد و معترضان به خود را هواداران رئال دانست در حالیکه واقعیت چیز دیگری بود. بسیاری از اسپانیایی ها نمی توانستند قبول کنند که یک بازیکن ملی پوش، صراحتا از اعتراضات به سرود ملی اسپانیا در یک جام داخلی حمایت کند.
 
پیکه اما بازهم دست بردارد نبود و این بار از طریق مصاحبه های پریسکوپی پس از پیروزی های بارسلونا شروع به کنایه زدن به رئال و بازیکنانش زد اما افت مقطعی بارسا و شکست های متوالی این تیم باعث شد تا او از مدیران بارسلونا اخطاری جدی دریافت کرده و بدین ترتیب مصاحبه های پریسکوپی او نیز متوقف شدند.
در این بین رئالی ها هم بیکار نبودند و گوتی و آربلوا از طریق توئیتر در صدد پاسخگویی به کنایه های پیکه بر آمدند بطوریکه در یک مقطع بین پیکه و آربلوا تنش اینترنتی شدیدی نیز در گرفت. آربلوا در شب جشن قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ هم در برنابئو پاسخ اظهار نظر سال گذشته پیکه را داد و هواداران رئال در همراهی با آربلوا، یکصدا بر علیه پیکه شعار دادند تا از این لحاظ با او بی حساب شوند.
 پس از گلزنی پیکه به چک در اولین بازی اسپانیا در یورو 2016 که دقیقه 87 به ثمر رسد و ناجی لاروخا شد، همه چیز به نظر تمام شده می رسید تا شب گذشته پیش از شروع دیدار اسپانیا و کرواسی که حرکت دست او در هنگام پخش سرود ملی اسپانیا جنجال ساز شد.
ابتدا این وبسایت نشریه اوله آرژانتین بود که با انتشار فیلم و عکس این حرکت، جرقه حاشیه ها بر علیه پیکه را زد اما در اسپانیا حتی سایت های مادریدی مارکا و آ اس سعی کردند با غیرعمدی دانستن حرکت پیکه، فضای حاکم بر تیم ملی اسپانیا را پس از شکست تلخ برابر کرواسی، متشنج تر نکنند.
 
مارکا و آ اس با تقبیح بزرگنمایی این حرکت پیکه سعی داشتند فشار را از روی این بازیکن کم کنند. پیکه نیز در مصاحبه ای تاکید کرد که هرگز قصد بی احترامی به سرود ملی اسپانیا را نداشته و حرکت او غیرعمدی و ناآگاهانه بوده اما واقعیت این است که با توجه به سبقه تاریک پیکه، برای بسیاری از مردم اسپانیا این توجیهات کافی نیستند و پیکه یک بار دیگر در کانون حاشبه ها قرار گرفته است.
 
اسپانیا پس از شکست شب گذشته برابر کرواسی حالا در یک هشتم نهایی باید به مصاف ایتالیا برود و مسیرش تا فینال احتمالی، بسیار بسیار دشوار شده است. اینگونه به نظر می رسد که ناکامی اسپانیا در این رقابت ها باعث تیره و تار شدن دوباره رابطه هواداران فوتبال اسپانیا با پیکه شود. مدافع جنجالی بارسا شاید از فصل آتی لالیگا، در هنگام بازی های بارسلونا در ورزشگاه هایی غیر از نوکمپ نیز با سوت های اعتراضی مواجه شود و این نمی تواند نه برای او و نه برای بارسلونا خبر خوبی باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر