يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 2285
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1392 00:07

تیم ملی بسکتبال ایران با شکست تایوان ضمن صعود به فینال جام ملت‌های آسیا حضور خود در جام جهانی 2014 اسپانیا را قطعی کرد.

مرحله نیمه نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا امروز در مانیل فیلیپین آغاز شد که در نخستین بازی این مرحله تیم ملی کشورمان به مصاف تایوان رفت.

به گزارش راه مردم، تيم ايران امروز شنبه با تركيب اوشين ساهاكيان، صمد نيك خواه بهرامي، مهدي كامراني، حامد آفاق و حامد حدادي به مصاف تايوان رفت وبا غلبه براين تيم راهي ديدار نهايي جام ملت هاي آسيا شد و همچنين جواز حضور در مسابقات قهرماني جهان را كسب كرد.
تايوان كه روز گذشته (جمعه) موفق شده بود تيم مدعي قهرماني چين را شكست دهد بازي را مقابل ايران بسيار خوب آغاز كرد و توانست از پرتاب هاي سه امتيازي خود به خوبي سود ببرد.
اين نخستين بازي بود كه تيم ايران در كوارتر نخست و حتي ابتداي بازي از تيمي در اين مسابقات عقب افتاد.
در پايان تيم تايوان موفق شد كوارتر نخست را با نتيجه ۲۱ بر ۱۴ اين به سود خود به پايان برساند.
با آغا كوارتر دوم شرايط كاملا متفاوت شد و بازيكنان كشورمان توانستند با تعويض هاي خوب بشيروويچ كم كم بازي را به سود خود تغيير دهند.
در حالي كه بازهم تيم ايران در اين كوارتر فرصت هاي خوبي را از دست داد اما توانست امتياز هاي عقب افتاده را جبران كند و حتي در ادامه بازي از تايوان پيش بيفتد.
در پايان نيمه نخست اين مسابقات تيم ايران ۴۱ بر ۳۵ حريف خود را شكست داد تا كمي از عصبانيت بشيروويچ به خاطر عملكرد ضعيف شاگردانش در كوارتر نخست كاسته شود.
اما بازيكنان ايران با شروع كوارتر سوم بهتر عمل كردند و توانستند نخستين امتياز نيمه دوم را توسط اوشين ساهاكيان به دست بياورند.
تيم ايران با وجود ارايه بازي بهتر نسبت به كوارتر نخست اما بازهم فرصت هاي بسياري زيادي را از دست داد.
كوارتر سوم اين مسابقه با نتيجه ۶۰ بر ۳۹ به سود ايران به پايان رسيد اين در حالي بود كه تيم تايوان نتوانست مانند كوارتر نخست مسابقه شوت هاي ۳ امتيازي خود را تبديل به گل كند.
بشيروويچ براي انجام بازي سرعتي در دقايقي از اين مسابقه به بازيكنان كوتاه قامت تر خود ميدان داد و اين مساله باعث شد از سرعت بازي تايواني ها كاسته شود.
كوارتر چهارم اين مسابقه نيز با امتيازي كه اصغر كاردوست براي تيم ايران به دست آورد آغاز شد و بازهم بازيكنان كشورمان بازي برتري را نسب به حريف خود ارايه دادند.
بازيكنان ايران در كوارتر چهارم با توجه به فاصله زياد امتياز ها از بازي سرعتي خودداري كردند و سعي داشتند زمان بازي را به سود خود بگذرانند.
در دقايق پاياني بازي تيم ايران بازي بسيار خوبي از خود به نمايش گذاشت و توانست قدرت خود را به تايوان ديكته كند.
تيم ايران در پايان اين مسابقه حساس را با نتيجه ۷۹ بر ۶۰ اين به سود خود به پايان رساند تا به فينال مسابقات قهرماني آسيا صعود كند و جواز حضور در جام جهاني ۲۰۱۴ اسپانيا را به دست آورد.
تيم ايران تا اين لحظه تنها تيم بدون شكست مسابقات است و در صورت پيروزي در ديدار آينده به عنوان قهرماني آسيا خواهد رسيد.
هدايت تيم ملي بسكتبال ايران در اين مسابقات برعهده مهمد بشيروويچ با كمك هاي مهران شاهين و صفا علي كماليان است. تيم ايران پس از چين بلند قامت ترين تيم مسابقات است با اين تفاوت كه تيم ما برخلاف چين توانايي ارايه بازي سرعتي را دارد و شايد همين مساله دليل شكست چين مقابل تايوان و پيروزي ايران مقابل اين تيم بود.
تيم ايران براي كسب عنوان قهرماني جام ملت هاي آسيا به مصاف برنده ديدار كره جنوبي و فيليپين مي رود.
سه تيم نخست اين مسابقات جواز حضور در مسابقات جهاني اسپانيا در سال ۲۰۱۴ را به دست مي آورند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر