جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 22717
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1395 22:50
سرانجام شصت‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن نیز پس از 12 روز پر فراز و نشیب به پایان راه خود رسید و شهاب حسینی با ایفای بازی درخشان در فیلم «فروشنده» ساخته ی اصغر فرهادی برنده ی نخل طلا شد. همچنین اصغر فرهادی نیز در ادامه موفقیت های خود، برنده نخل طلای بهترین سناریو شد.
به گزارش راه امروز، هیئت داوران این دوره از جشنواره کن را کتایون شهابی، دونالد ساترلند، کرستن دانست، آرناد دسپلچین، مدس میکلسن، والریا گالینو، لاسلو نمش و ونسا پارادایس با ریاست جرج میلر کارگردان استرالیایی تشکیل می‌دهند. 
ظدوربین طلایی جشنواره کن برای فیلم «الهی» به هدی بنیامینا رسید. جایزه دوربین طلای جشنواره کن هرسال به بهترین فیلم اول یک کارگردان از میان فیلم‌های حاضر در جشنواره اعطاء می‌شود.
خوانخو ژیمنیز برای فیلم «تایم‌کُد» نخل طلای بهترین فیلم کوتاه جشنواره را از آن خود کرده است. در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن ژان‌پیر لئو بازیگر کهنه‌کار سینمای فرانسه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

در همین حال جایزه هئیت داوران کن به فیلم «محبوب آمریکایی» به کارگردانی آندریا آرنولد رسید.

شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن برگزیده شد. بازی درخشان حسینی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی این جایزه را برای او به ارمغان آورد. حسینی پس از دریافت جایزه گفت: اللهی شکر؛ این جایزه را تقدیم به مردم سرزمینم می‌کنم.وی افزود: مطمئنم روح پدرم الان نظاره گر من است از فرهادي و عليدوستي تشكر مي كنم اين جايزه را از مردم دارم پس به انها تقديم مي كنم.

اصغر فرهادی نیز در ادامه موفقیت های خود، برنده نخل طلای بهترین سناریو شد. وی گفت: فیلم های من فيلم هاي شادي نيستند اما خوشحالم كه با جوايزم مردم ايران يا لاقل بخشي از آنها را شاد مي كنم.

این خبر تکمیل می شود.


 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر