يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 22642
تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1395 19:52
رئیس جمهور کرواسی گفت: پس از حذف تحریم‌ها علیه ایران، اکنون فصل گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی فرا رسیده است.

به گزارش  راه امروز، کلین‌دا گرابار گیتاروویچ عصر امروز در همایش تجاری ایران و کرواسی گفت: دو کشور ایران و کرواسی می‌توانند ظرفیت‌های دوجانبه اقتصادی خود را به حداکثر برسانند و کشور ما در زمینه‌های مختلفی مانند حمل و نقل، دارو، کشتی‌سازی و زیرساخت‌های برق آمادگی همکاری است و به هرگونه چالش اقتصادی پاسخ می‌دهد؛ اما به هر روی، دیدار با فعالین اقتصادی ایران می‌تواند فرصت‌های خوبی برای همکاری مشترک برای دو کشور فراهم کند و کرواسی خود را متعهد به تحکیم روابط با ایران می‌داند.

رئیس‌جمهور کرواسی افزود: فرصتی که برای مذاکره دوجانبه به‌ ویژه در مسائل اقتصادی برای دو کشور پیش آمده مناسب است؛ این در حالی است که پس از حذف تحریم‌ها علیه ایران، فرصت مناسبی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و کرواسی فراهم شده است و چشم‌انداز مناسبی در این ارتباط پیش روی دو کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دو کشور باید برای افزایش روابط تجاری تلاش کنند؛ زیرا سطح این روابط در حال حاضر مطلوب نیست و تشکیل کمیسیون مشترک بین ایران و کرواسی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خود یاری کند، البته امروز توافقنامه اقتصادی بین وزارتخانه‌های اقتصادی دو کشور امضا و قرار شد مذاکرات را در بخش‌های مختلف برای گسترش روابط دو کشور ادامه دهیم.

به گفته گرابار گیتاروویچ، با تقویت روابط دوجانبه میان ایران و کرواسی نه‌تنها می‌توانیم روابط اقتصادی خود با ایران را  در بخش اقتصادی گسترش دهیم بلکه می‌توانیم از طریق ایران به‌عنوان یک هاب سایر کشورهای خاورمیانه را پوشش دهیم. البته فعالان اقتصادی این کشور آمادگی دارند تا روابط خود را به‌صورت طولانی‌مدت با ایران برقرار کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر