چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: 22632
تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1395 13:40
سانحه هوایی پرواز پاریس-قاهره

سقوط هواپیمای مسافربری مصر با 69 سرنشین

منابع خبری ساعاتی قبل اعلام کردند یک فروند هواپیمای مصر که از پاریس عازم قاهره بود صبح امروز از صفحه رادار محو شد در حالی که 66 سرنشین داشت.
یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که صبح امروز (پنجشنبه) پرواز شماره ms804 در حالی که فرودگاه شارل دوگل در پاریس را به مقصد قاهره ترک کرد ارتباط خود با صفحه رادار را از ساعت 45: 2 به وقت قاهره از دست داد. در زمان قطع ارتباط هواپیما از نوع ایرباس 320 در ارتفاع 37 هزار قدمی بود که بعد از ورود به 10 مایلی حریم هوایی مصر ناپدید شد. 

هواپیما سقوط کرده است
به گزارش راه امروز، در همین حال لحظاتی قبل شبکه المیادین به نقل از برخی منابع مدعی شد هواپیمای مفقود شده در دریای مدیترانه سقوط کرده است. وزارت حمل‌ونقل هوایی مصر نیز اعلام کرد واحد نظامی این کشور ساعت 4:26 به وقت محلی از این هواپیما درخواست کمک دریافت کرده است.  
برخی رسانه‌های عربی به نقل از شاهدان عینی در یک جزیره در یونان گزارش دادند که هواپیمای شعله وری در آسمان دیده شده است.
وزارت حمل‌ونقل هوایی مصر اعلام کرد 30 مصری، 15 فرانسوی و یک بریتانیایی در میان مسافران هواپیمای مفقود شدۀ مصر هستند. 
براساس اعلام مقامات مصری تعداد سرنشینان هواپیمای مفقود شده 66 نفر است، پیشتر اعلام شده بود 59 مسافر و 10 خدمه در این هواپیما حضور دارند. مسافران هواپیمای مفقود شده دارای تابعیت مصری، عربستانی، عراقی، انگلیسی و فرانسوی هستند. 
وزارت دفاع یونان برای جستجو برای یافتن هواپیمای مفقود شدۀ مصر هواپیماهای نظامی و یک ناوچه خود را به جنوب دریای مدیترانه اعزام کرده است.
منابع مصری می گویند هیچ پیام اضطراری از سوی خلبان هواپیما برای برج مراقبت فرودگاه قاهره ارسال نشده است.  9:10؛ منابع برج مراقبت فرودگاه قاهره اعلام کردند که آخرین تماس هواپیمای مصری با فرودگاه ده دقیقه پیش از ناپدید شدن بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر