جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 22560
تاریخ انتشار: 27 ارديبهشت 1395 00:10
مدلین له‌بو٬ بازیگر فرانسوی و آخرین بازمانده از گروه بازیگران فیلم کازابلانکا در ۹۲ سالگی درگذشت. کارلو آلبرتو پینلی٬ فیلمساز و پسرخوانده او به هالیوود ریپورتر گفته است که خانم له‌بو روز اول مه در اسپانیا درگذشت.
این بازیگر که آن زمان ۱۹ سال داشت در کازابلانکا نقش معشوقه دل شکسته همفری بوگارت را بازی می‌کند. در صحنه‌ مشهور این فیلم پس از آنکه مشتریان ضد نازی کافه ریک سرود ملی فرانسه را می‌‌خوانند٬ او با چشمانی اشک‌بار فریاد می‌کشد «زنده‌باد فرانسه.» فیلم کازابلانکا را مایکل کورتیز در سال ۱۹۴۲ ساخته است. این فیلم داستان کافه‌داری با بازی بوگارت را روایت می‌کند که در مراکش زندگی‌ می‌کند و باید بین عشقش به زنی با بازی اینگرید برگمن و فراری دادن همسر او از دست نازی‌ها یکی را انتخاب کند. این فیلم کلاسیک رمانتیک در هشت رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد و سه اسکار به دست آورد.

مدلین له‌بو در سال ۱۹۲۳ در نزدیکی پاریس به دنیا آمد. در سال ۱۹۴۰ همراه همسرش٬ مارسل دالیو بازیگر معروف فرانسوی٬ از فرانسه تحت اشغال نازی‌ها گریخت. این زوج بازیگر نهایتا خود را به هالیوود رساندند و هر دو در کازابلانکا بازی کردند. له‌بو پیش از آنکه به فرانسه بازگردد٬ در دو فیلم دیگر آمریکایی هم بازی کرد. بازی او در نقش بازیگر فرانسوی عصبی در فیلم هشت و نیم فدریکو فلینی از کارهای مشهور است.

منبع: بی بی سی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر