جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 22329
تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1395 11:24
دونالد ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چرخشی نسبت به مواضع سابق خود گفته است که شاید افزایش مالیات ثروتمندان لازم باشد.

او صبح یکشنبه به شبکه ای بی سی گفت: براساس طرح من اینها کاهش خواهد یافت. اما پس از مذاکره و توافق (با حزب دموکرات)، افزایش خواهد یافت.

او همچنین با حمایت از افزایش حداقل دستمزد گفت: «من حق تغییر آن را دارم» که این هم تغییری در مواضع قبلی اوست.

به گزارش بی بی سی، ترامپ در حالی اظهار نظر می کند که نامزدی او در انتخابات ماه نوامبر تقریبا قطعی به نظر می رسد. با این حال چندین چهره ارشد حزب جمهوری خواه گفته اند که به او رای نخواهند داد.

در همین حال رقابت های مقدماتی حزب دموکرات میان هیلاری کلینتون و سناتور برنی سندرز ادامه دارد و خانم کلینتون به فاصله زیاد از رقیب خود پیش است.
براساس طرح مالیاتی که ترامپ قبلا منتشر کرده ثروتمندترین افراد از تخفیف مالیاتی بهره مند خواهند شد. اما او در مصاحبه با ای بی سی گفت که "طرح بهینه" در مذاکره با دموکرات ها تنظیم خواهد شد.
ترامپ گفت:‌ راستش را بخواهید به نظر من مالیات ثروتمندان باید زیاد شود. اصلا می دانید، باید حتما زیاد شود. وقت مذاکره که برسد، من بیشتر نگران طبقه متوسط هستم و کمتر در مورد ثروتمندان نگرانی دارم.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان همچنین از افزایش حداقل دستمزد حمایت کرد. او که قبلا با افزایش حداقل دستمزد مخالفت کرده گفت: به نظرم باید مردم بیشتر بگیرند. آنها دارند کار می کنند. با توجه به آنچه که بر سر اقتصاد و قیمت ها آمده، اینها خیلی کم می گیرند. منظورم این است که من نمی دانم با هفت دلار و ۲۵ سنت در ساعت چطور زندگی می کنید. اما من می گویم، باید خود ایالت ها تصمیم بگیرند.

این میلیاردر اهل نیویورک در پاسخ به این سوال که مواضع خود را تغییر داده گفت: من حق این کار را دارم. انعطاف پذیری لازم است. این درحالی است که جمهوری خواهان و محافظه کاران در مجموع معتقدند که افزایش مالیات ثروتمندان و حداقل دستمزد باعث می شود صاحبان کار، کسب‌شان را به کشورهای دیگر ببرند و به همین دلیل با آن مخالفت می کنند.
برچسب ها: ترامپ ، مالبات
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر