شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 22138
تاریخ انتشار: 12 ارديبهشت 1395 16:39
رئیس جمهور با انتقاد از افراد بدبین و بدگمان به مذاکرات هسته‌ای، گفت: عده‌ای می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم؛ چرا زندگی خوب ما را برهم زدید.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: با تلاش دیپلمات‌ها یک سد بزرگ از پیش پای ملت ما برداشته شده و برجام راه را برای حرکت به سمت تعالی ملت باز کرده است.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید: 

آن وقت که ما می‌گفتیم پای میز مذاکرات می‌توان مشکل را حل کرد بدبین‌ها و بدگمان‌ها می‌گفتند امکان‌پذیر نیست. آن روز که توانستیم با 6 قدرت جهانی به توافق برسیم باز هم بدبین‌ها و بدگمان‌ها گفتند درست است به توافق رسیدید اما این قابل اجرا نیست. آن روز که به روز اجرای برجام رسیدیم باز هم بدگمان‌ها گفتند آنچه به شما وعده داده‌اند را عمل نخواهند کرد و شما در این مذاکرات به موفقیت نرسیده‌اید.
چرا کار یک ملت بزرگ را کوچک نشان می‌دهید؟ این کار یک دولت نیست، بلکه کار یک ملت بزرگ، قدرتمند و مقاوم و کاری است که توسط همه مردم ما با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است و هر جا که احتمالاً لازم بود تصویب شود از شورای عالی امنیت ملی تا مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
برخی گفتند برجام را تصویب و اجرا کردید اما در مقام عمل برجام را نمی‌بینیم اگر صادرات نفت از 1 میلیون و 200 هزار بشکه به 2 میلیون و 300 بشکه رسیده می‌گویند اینکه چیزی نیست دوبرابر شده است. ما می‌گوییم در سایه برجام امروز برای نقل و انتقال پول دست شما باز شده است. آنها می‌گویند اینکه چیزی نیست. در سایه برجام به جای اینکه کشتی‌های بزرگ در ساحل‌ کشورهای همسایه پهلو بگیرند و با قایق و لنج بار به ساحل ایران برسد و هر کانتینری 700 دلار اضافه از جیب مردم پرداخت شود کشتی‌ها مستقیماً در ساحل ایران پهلو می‌گیرند، باز هم می‌گویند چیزی نیست.
 عده‌ای می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم؛ چرا زندگی خوب ما را برهم زدید.

راه برای سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش تولید، در دوره پسابرجام گشوده شده و امروز نیازمند کار و تولید هستیم و این دو بدون سرمایه و تکنولوژی امکان‌پذیر نیست.
شرکت های ایرانی باید قدرت و توان رقابت خود را در مقابل شرکتهای بزرگ جهانی ارتقاء دهند و اگر می‌خواهیم که از لحاظ اقتصادی درآمد و ثروت خود را افزایش داده و در کنار آن وضع کارگران بهبود یابد، باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.
اگر نتوانیم با دنیا رقابت کنیم، نخواهیم توانست بازار صادراتی منطقه و جهان را از آن خود کنیم و اگر نتوانستیم بازار صادراتی را در اختیار بگیریم، نمی‌توانیم سطح تولید خود را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.
باید شرایطی در کشور فراهم شود تا کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند آینده روشنی را پیش روی خود مشاهده کنند و آرامش اقتصاد به آن است که تورم در سطح قابل قبولی باشد.
در روز ابتدای آغاز بکار دولت یازدهم، تورم بالای 40 درصد بود که به مردم وعده دادیم آن را تا پایان 6 ماه به 35 درصد برسانیم که این وعده محقق گردید. سپس به مردم وعده دادیم که در سال 93 تورم را به رقم 25 درصد برسانیم که در شب عید سال 94 تورم به حدود 15 درصد رسید و در سال 94 با اینکه وضع اقتصادی همه کشورهای تولیدکننده نفت بسیار بد بود و وضع اقتصادی کشورمان نیز خوب نبود ولی با این حال به مردم وعده دادیم که باید تورم از 15 درصد هم کاهش یابد و خوشبختانه در شب عید سال جاری تورم به 12 رسید و امروز میزان تورم مطابق آمار و شاخص‌های مرکز آمار به زیر 11 درصد رسیده و ان‌شاء الله تا پایان امسال، تک‌رقمی خواهد شد.

مردم در این انتخابات بهترین‌ها را برگزیدند و خوشحالیم مجلس شورای اسلامی که از خردادماه شروع به کار خواهد کرد، هماهنگی بیشتری با دولت داشته و دولت بتواند به وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند و عهدی که با همدیگر در خرداد 92 داشتیم را به خوبی به مقصد برسانیم.
برای اولین بار 18 نماینده خانم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند که یک رکورد است و خوشحالیم که بانوان عزیز کشورمان در همه صحنه‌ها و بویژه در سیاست، حضور دارند و این نیز از آثار بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) است که زنان را به صحنه آورد و فرمود که مرد و زن، عرب و عجم، کوچک و بزرگ، روستایی و شهری و سیاه و سفید بجز در تقوا بر یکدیگر برتری ندارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر