دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 21927
تاریخ انتشار: 02 ارديبهشت 1395 23:46
محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی استمرار حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات را انتظار خود خواند و گفت: برطرف كردن مشكلات اقتصادی اولویت مجلس دهم خواهد بود.

به گزارش راه امروز، عارف عصر پنجشنبه در جمع طرفداران رامین نورقلی پور نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه كردكوی، بندرگز، بندرتركمن و گُمیشان كه در شهرستان ساحلی تركمن برگزار شد، اظهار كرد: تجربه نشان داده كه در دور دوم انتخابات مشاركت كاهش یافته و مردم كمتر پای صندوق می‌آیند اما باید این همبستگی را ادامه دهیم؛ این حضور وظیفه ملی و میهنی است كه همگی برای مشخص شدن تك تك كرسی‌های مجلس شورای اسلامی به میدان بیایند. 
وی اضافه كرد: مردم سرمایه‌های این نظام هستند و لازم است همگان در انتخابات حضور یابند.
عارف با بیان این كه 'ما برای مجلس دهم برنامه داریم' اظهار كرد:‌ رفع مشكلات اشتغال جوانان، آسیب‌های اجتماعی، حاكمیت مردم بر سرنوشت خود و برطرف كردن مشكلات اقتصادی مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دهم است.
وی همچنین به اصل سوم قانون اساسی اشاره كرد و افزود: برابر اصل سوم قانون اساسی اقوام به‌ عنوان ثروت ملی محسوب می‌شوند و برای همزیستی مسالمت‌آمیز و اتحاد اقوام تلاش خواهیم كرد و اصلاح‌طلبان پیشتاز این همدلی و وحدت بین اقوام هستند.
وی به میزان بالای مشاركت در استان گلستان اشاره كرد و افزود: گلستان ایران به پیام اصلاحات آری گفت و حضور و مشاركت مردم این استان بالاتر از میانگین كشوری، نشان از نگاه والای مردم منطقه به نظام دارد.
عارف همچنین در بدو ورود به شهرستان بندرتركمن در غرب استان گلستان بر مزار 'عظیم گُل' نماینده فقید این شهرستان در مجلس ششم كه در سانحه یاك 40 جان باخت، حضور یافت.

**مردم صاحبان گفتمان اصلاحات 
منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت : مردم صاحبان اصلی گفتمان اصلاحات هستند و ما در شورای اصلاح طلبان بر اساس خواسته آنان تبیین مواضع می كنیم. 
محمدرضا عارف پنجشنبه شب در همایش اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در حمایت از كاندیداهای لیست امید حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در مكتب الحسین (ع) شهرستان گرگان افزود: تلاش داریم تا از طریق صاحبان گفتمان (مردم) مشكلات جامعه را حل كنیم. 
وی اضافه كرد: تلاش مردم در واقع با به میدان آمدن در عرصه های مختلف از جمله انتخابات به ثمر می رسد كه از دوران انقلاب تاكنون همین گونه بوده است. 
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات سالهای 92 و 94 گفت: مردم با حضورشان ثابت كردند كه جلوتر از ما در مسیر اصلاحات و این نوع گفتمان قرار دارند و اكنون مطالبه آنان انسجام (ملی) است كه ما آن را به نیروهای خود دیكته كردیم؛ گفتمان اصلاحات فردی و شخصی نیست، باید مسئولیت پذیر و پاسخگو به نیازها و اولویت های مردم باشیم. 
عضو مجمع تشخیص نظام افزود: اگر مسیر 7 اسفند در 10 اردیبهشت ادامه یابد ، بدون شك این مسیر تكمیل و همچنان رو به رشد خواهد بود. 
به گفته عارف، بعد از تغییر در قوه مجریه و حاكمیت تدبیر و امید مردم گام دیگری برای تغییر قوه مقننه برداشتند زیرا می دانستند كه مجلس در راس امور است و باید زمینه ساز و همراه كننده مسیر توسعه همگام با دولت باشد و از اختیارات قانونی برای نظارت استفاده كند و در راس فعالیتش نیز مبارزه با فقر، فساد و تبعیض به عنوان دغدغه امروز جامعه را قرار دهد. 
وی با بیان این كه با همین نگاه در جبهه اصلاحات به توافق رسیدیم و مردم نیز از لیست ما حمایت كردند، خاطرنشان كرد: در شورای اصلاح طلبان نگاه ما قیم مابانه نیست بر همین اساس بیشتر گروه ها و طیف ها در مجموعه ما قرار گرفتند. 
نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در سال های 92 تا 93 بعضا تحلیل هایی مطرح شد كه اگر بتوانیم مانند مجلس پنجم اقلیت تاثیرگذاری باشیم خیلی خوب است اما مردم با حركتشان در مسیر گفتمان اصلاحات به لیست كامل رای دادند تا مجلس دهم همگام و در مسیر دولت باشد، چیزی كه مجلس نهم در همراهی با دولت از آن محروم بود. 
وی با بیان دستاوردهای دولت یازدهم اظهار كرد: در موضوع برجام به دو هدف خود كه یكی لغو تحریم و دیگری پذیرفتن مشروعیت استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای بود رسیدیم و امروز تمام سعی و تلاش دولت در این است كه برجام دستور كار كشورهای طرف ما باشد و البته دولت نیاز دارد تا یك پشتوانه قوی مردمی به همراه داشته باشد. 
عارف ابراز داشت: اگر حضور و مشاركت مردم در انتخابات سال 92 نبود بدون شك غرب پای میز مذاكره نمی آمد و به خواسته های ما تمكین نمی كرد و ما امروز باید همان مسیر را ادامه دهیم و در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم حضور گسترده داشته باشیم. 
منتخب مردم تهران خاطرنشان كرد: نباید از نظر دور داشت كه حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند فوق تصور ما بود و در حوزه هایی همچون گرگان و آق قلا كه دو مرحله ای شده باید این حضور مانند دور اول باشد و حتی سعی به افزایش مشاركت باشد. 
عارف در ادامه یادآور شد: اگر 24 بند اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود بدون شك پویایی اقتصاد و مقاوم سازی آن را در همه زمینه ها به همراه دارد كه می توان در این مسیر متكی به نیروی درونی شد تا رشد اقتصادی 8 درصدی و بیكاری و تورم تك رقمی كه در برنامه دیده شده است، به ثمر برسد. 
وی با اشاره به حضور بیش از 80 درصدی مردم گلستان در مرحله اول انتخابات مجلس دهم كه از حد نصاب كشوری نیز بالاتر بود و رتبه نخست مشاركت را از آن خود كرد، اظهار كرد: این میزان مشاركت در مرحله دوم باید حفظ و حتی ارتقاء یابد. 
وی خطاب به حضار تاكید كرد كه باید به لیست كامل رای داد و از تفكرات انفرادی دوری جست همانطور كه مردم تهران با رای دادن به 45 نفر از لیست 46 نفره مسئولیت و تعهد ما را بالاتر بردند. 
وی یادآور شد: همه كاندیداها برای ما عزیز و محترم هستند و مبنای ما جمع و اجماع است و اگر در شهری كه دو كاندیدای اصلاح طلب دارد و ما سكوت كرده ایم به دلیل این است كه نخواستیم مشكلی بین گروه ها به وجود آید و اگر در شهری نیز كاندیدایی نداشتیم تكلیف آن هم مشخص است اما مبنای ما حضور و مشاركت حداكثری مانند مرحله اول است. 
عارف در خصوص ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: بر اساس قانون مجلس كه شورای نگهبان نیز آن را تایید كرده است، بعد از برگزاری انتخابات و تایید آن توسط شورای نگهبان دیگر رد صلاحیت از حوزه اختیارات شورای نگهبان خارج می شود و فقط مجلس می تواند در زمینه صدور اعتبارنامه بررسی صلاحیت داشته باشد. 
وی افزود: در این خصوص پیگیری های قانونی و حقوقی را انجام داده ایم و بطور جد آن را دنبال می كنیم اما در شورا (اصلاح طلبان) به این نتیجه رسیدیم كه روند كار را رسانه ای نكنیم تا پس از نتیجه گیری اطلاع رسانی شود. 
وی اظهار كرد: مبنای كار ما با دولت و دستگاه نظارتی تفاهم است و امید داریم در این مسیر به نتیجه برسیم؛ همچنان كه وزارت كشور با ما همراهی دارد، انتظار داریم شورای نگهبان و هیات نظارت نیز همین همراهی را داشته باشند. 
وی در عین حال خاطرنشان كرد: كاش از اول این مساله حل می شد و شورای نگهبان در چارچوب قانون و تفاهم عمل می كرد
محمدرضا عارف صبح امروز پنجشنبه دوم اردیبهشت 95 همزمان با آغاز رسمی تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از كاندیداهای لیست امید در حوزه های انتخابیه گلستان به این استان سفر كرد. 
استان گلستان با یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در گستره 14 شهرستان و بالاترین درصد مشاركت كشور در دور اول انتخابات مجلس دهم؛ در مجموع 7 كرسی در خانه ملت دارد. 
جمعه دهم اردیبشهت ماه جاری دور دوم انتخابات در 55 حوزه انتخابیه باقیمانده كشور از جمله سه حوزه استان گلستان برگزار می شود. 
استان گلستان از تنوع قومی و مذهبی و برخوردار است. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر