سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 21914
تاریخ انتشار: 02 ارديبهشت 1395 14:56
ستاندار سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفيت هاي خاص سواحل مكران در جنوب استان بايد در برنامه ششم توسعه نقش آن جدي گرفته شود.

به گزارش راه امروز، علي اوسط هاشمي روز سه شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه سيستان و بلوچستان اظهار داشت: سند توسعه بايد از كليشه و تشريفات به حقيقت برسد و در راستاي پيشرفت از آن استفاده شود.
وي ادامه داد: عنايت رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهوري اسلامي ايران به توسعه سيستان و بلوچستان بسيار بالا است كه بايد در برنامه ششم به اين استان توجه بيشتري شود.
وي ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفيت هاي سيستان و بلوچستان در برنامه ششم توسعه بايد جلسات هم انديشي با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شود.
استاندار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: به منظور توسعه عدالت محور و كاهش فاصله اين استان از ساير استانها بايد برنامه هاي مشخصي با تحليل هاي آماري صحيح وجود داشته باشد.
هاشمي با اشاره به ظرفيت هاي گرمسيري در سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: برخي ظرفيت هاي گرمسيري خوبي از جمله كشت موز در استان وجود دارد كه با پرورش اين نوع محصولات مي توان واردات كشور را در اين زمينه كاهش داد.
وي با تاكيد بر توسعه اشتغال دانش بنيان افزود: اشتغال دانش بنيان را كه در حقيقت اهميت دادن به دانش در سند توسعه استاني محسوب مي شود بايد جدي گرفت.

**ظرفيت سيستان و بلوچستان در پرورش شتر 
وي با اشاره به اينكه سيستان و بلوچستان 50 درصد كل شترهاي كشور را دارد تعداد اين شترها را 75 هزار نفر ذكر كرد.
استاندار سيستان و بلوچستان افزود: جاي تاسف دارد كه اين استان هنوز يك پژوهشكده خاص مربوط به شتر ندارد.
هاشمي ادامه داد: بايد با تحقيقات لازم برنامه اي مشخص براي آينده پنج ساله درباره استفاده از ظرفيت عظيم شتر ها ارائه شود.
وي تصريح كرد: هم اينك شهرستان دلگان در جنوب استان با بيش از 14 هزار نفر شتر يكي از مراكز بزرگ نگهداري شتر در كشور محسوب مي شود كه مي توان با برگزاري برخي نمايشگاه ها و جشنواره ها از اين ظرفيت استفاده كرد.
وي خاطرنشان كرد: اولويت نخست در رابطه با شترهاي سيستان و بلوچستان پلاك كوبي و پس از آن نيز قرنطينه شترهاي وارداتي است.

**شهر جديد طيس در شهرستان چابهار راه اندازي مي شود
استاندار سيستان و بلوچستان با اعلام تصويب استاني راه اندازي شهر طيس در شهرستان چابهار گفت: بايد در ابتدا كارهاي مربوط به تقسيمات اين طرح انجام شود.
هاشمي خاطرنشان كرد: راه اندازي اين شهر بايد سبب تمركز زدايي از چابهار و زيرساخت هاي لازم دهكده گردشگري نيز در آن ايجاد شود.
وي با تاكيد بر توجه به حاشيه نشيني در سال 95 اظهار داشت: مديران دستگاه هاي مختلف بايد در سال 95 حاشيه نشيني و نقاط محروم استان را بصورت ويژه در نظر گيرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر