جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 21909
تاریخ انتشار: 01 ارديبهشت 1395 13:21
روزنامه شرق در شماره چهارشنبه يكم ارديبهشت روايت اميرعباس سلطاني عضو كميته پيگيري پرونده فساد نفتي از روابط بين زنجاني، ضراب و مرتضوي را منتشر كرد و در اين باره نوشت: اميرعباس سلطاني معتقد است روابط بين زنجاني، ضراب و مرتضوي را يك سيستم پشت پرده مديريت مي‌كند. او مي‌گويد ضراب را هم همين باند از تركيه به آمريكا منتقل كردند تا جاي او در امان باشد.
اين روزنامه با اشاره به عنوان مردم يادشان نرفته به قـرن ١٩ رفته بوديم، در تشريح تيتر يك، آورد: روز گذشته اولين سفر استاني «حسن روحاني»، رئيس‌جمهوري، در سال جديد و بيست‌و‌ششمين سفر استاني او صورت گرفت؛ مقصد هم استان زادگاهش بود؛ «سمنان». رئيس‌جمهوري با بيان اينكه در سال‌هاي اخير تمام كانال‌هاي بانكي و بيمه‌اي دنيا روي ايران بسته شده بود، اضافه كرد: «مردم يادشان نرفته كه انتقال هيچ پول بانكي‌اي از طريق سيستم‌هاي بانكي به كشور امكان‌پذير نبود و به قرن نوزدهم رفته بوديم و همه‌چيز از طريق صرافي‌ها حل‌وفصل مي‌شد».

هيلاري كلينتون و ايران، از ديگر عنوان هاي روزنامه شرق است، در تشريح اين خبر مي خوانيم: آخرين و سخت‌ترين قطع‌نامه شوراي امنيت درباره ايران در دوره تصدي هيلاري كلينتون بر وزارت خارجه آمريكا صادر شد. قطع‌نامه ١٩٢٩ در ژوئن ٢٠١٠ سخت‌ترين تحريم‌هاي اقتصادي را متوجه ايران و هيلاري از اين قطع‌نامه حمايت كرد.كلينتون تاكنون بارها مواضعي سخت در برابر ايران اتخاذ كرده است. او در سخنراني كنگره در ارديبهشت 1388 با ادعاي تلاش براي توقف برنامه هسته‌اي صلح‌آميز ايران، اتهاماتي را متوجه ايران كرد. او ادعاهاي خود درباره تحريك‌آميزبودن دستيابي ايران به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را تكرار كرد.

اين روزنامه با انتخاب عنوان ملاقات حضوري براي پيگيري برجام، مي نويسد: ديدار محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان و جان كري، همتاي آمريكايي‌اش، بعد از تقريبا دو ماه. آنها آخرين‌بار در نيمه دوم بهمن و در حاشيه اجلاس مونيخ يكديگر را ديده و درباره اجراي برجام صحبت كرده بودند. آنها شب گذشته در نيويورك با هم ديدار و پيرامون ميزان پيشرفت‌ها در اجراي برجام و موانع ايجاد‌شده به‌ويژه در تعاملات بانكي ايران با برخي كشورهاي اروپايي گفت‌و‌گو كردند.

روزنامه شرق با درج عنوان علت هياهوي برخي رسانه‌ها را نمي‌فهمم، نوشت: آخرين جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي در سايه سخنان ولي‌اله سيف در آمريكا قرار گرفت. طيب‌نيا همچنان بر گفته خود پافشاري كرد و گفت تمام بانك‌هاي ما به سوييفت وصل هستند و مي‌توانند پيام‌هاي خود را ارسال كنند. وزير اقتصاد باز هم براي اينكه به آنچه او «هياهوي برخي رسانه‌ها» مي‌خواند، پاسخي گفته باشد، تأكيد كرد: در ماجراي سوييفت، من علت هياهوي برخي رسانه‌ها را نمي‌فهمم؛ چون اكنون بانك‌ها به‌سادگي مي‌توانند از سوييفت استفاده كنند و روابط كارگزاري بانكي ما با بانك‌هاي كوچك خارجي برقرار شده است؛ البته برخي بانك‌هاي بزرگ هراس دارند كه موضوع اين بانك‌ها نيز با گفت‌وگو برطرف خواهد شد. اين صحبتي است كه بارها از زبان اين مقام مسئول شنيده‌ايم و اصولا تفاوتي با آنچه سيف در گفت‌وگو با رسانه‌هاي خارجي گفته بود، ندارد.
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست به بررسي عنوان هاي «مملكت خم‌رنگرزي نيست»، «بنزين دونرخي شد»، «سخنگوي جامعه روحانيت مبارز: مي‌دانستيم ائتلاف رأي نمي‌آورد»، «من هم ستايش هستم» و «تلخي بهار فوتبال ايران» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «گزارش به ملت» نوشته جاويد قربان‌اوغلي مدير كل وزارت خارجه دولت اصلاحات را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رساني
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر