يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 21822
تاریخ انتشار: 29 فروردين 1395 19:38
بخش خصوص هست که پیشران اقتصاد کشور باید باشد ولی متاسفانه به دلیل شرایط کشور و اقتصاد که دیوان سالاری در آن حاکم است ما شاهد این نقش نیستیم.

به گزارش راه امروز؛ سهیلا جلودار زاده عضو هیات نمایندگان اتاق تهران یکی از برگزیدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز هست و از این جهت با شروع کار مجلس می تواند رابط بین فعالان بخش خصوصی و مجلس باشد، با او درباره برنامه های اینده اش در مجلس گفت و گو کرده ایم:

شما هم زمان عضو هیات نمایندگان اتاق تهران هستید و یکی از منتخبین این دوره مجلس شورای اسلامی، باتوجه به این دو نقش چه هدفی دارید؟

من پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و راه یافتن به مجلس را فرصت خوبی می دانم برای این که بتوانم رابطی باشم بین پارلمان بخش خصوصی و پارلمان کشور که مجلس شورای اسلامی است و صدای تولید کننده، معدنچی، تاجر و به صورت کلی  فعالان اقتصادی به خصوص بخش خصوصی را منعکس کنم و چالش ها و مشکلات را طرح کنم  و در وضع قوانین برای بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار کشور تسریع بخش و روشنگر باشم. یکی از اهداف اصلی من برقراری ارتباط بهتر بین مجلس و اتاق است تا این روابط به راه حل های مناسبی برای برطرف کردن چالش های اقتصادی کشور در تمام بخش های صنعت، معدن، تجاری و... منجر شود.

به نظر شما آیا بخش خصوصی در حال حاضر نقشی را که باید در اقتصاد ایران داشته باشد، دارد؟ آیا برای تغییر این رویکرد برنامه ای دارید؟

بخش خصوص هست که پیشران اقتصاد کشور باید باشد ولی متاسفانه به دلیل شرایط کشور و اقتصاد که دیوان سالاری در آن حاکم است ما شاهد این نقش نیستیم. تحمیل شرایط به بخش خصوصی و فعالان بخش خصوصی باعث شده است که در بسیاری از موارد شاهد رشد فساد، رانت و... باشیم و ببینیم که بسیاری از طریق رابطه و رشوه به دنبال حل مشکلاتشان هستند. اگر بخش خصوصی فعال شود و ارتقاع پیدا کند برای کشور برکات بسیاری به همراه خواهد داشت و رونق بازار شکل خواهد گرفت و از رانت و فساد جلوگیری می شود و بازاری حلال شکل می گیرد.

شما در کنار فعالیت و عضویت در اتاق به عنوان فعال حوزه زنان هم شناخته می شود، در این حوزه آیا از نظراقتصادی و فعالیت های زنان هم اهدافی دارید؟  

البته مسائل اقتصادی کشور را جدا از مسائل زنان نمی دانم ولی خوب هدفم در این بخش افزایش مشارکت زنان است و در مسائل اقتصادی به عمومی کردن مسائل اقتصادی و فراگیر کردن اقتصاد در کشور کمک خواهد کرد و این رشد و بالندگی اقتصاد کشور را که یکی از اهداف اتاق هم هست، به دنبال دارد. نقش زنان در اقتصاد ایران بسیار مهم است و باید پر رنگ تر شود زیرا هم بخش مهی از مصرف کنندگان خانم ها هستند و هم تولید کنندگان می توانند زنان باشند.

به جز مواردی که به آن ها اشاره کردید، اولویت های شما چیست؟

احقاق حقوق عمومی برای من از اولویت های اول هست و خودم در تمام مسائل هست این را دنبال خواهم کرد. مسائل انسان ها و موکیلن ما عام است و شامل همه مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... می شود و این ها به هم مرتبط است مثلا وقتی یک انتخابات مورد قبول مردم قرار می گیرد آستانه تحمل اقتصادی بالا می رود و امید در کشور شکل می گیرد و این حتی در کاهش جرائم هم نقش دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر