شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 21525
تاریخ انتشار: 16 فروردين 1395 23:55
به گفته مدیر عامل بانک دی ما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود به جای این‌که فکر کنیم دیگران چه کاری انجام می‌دهند باید خود را مخاطب قرار دهیم، چرا که با این نگاه می‌توانیم بهره‌وری‌مان را افزایش دهیم و به سمت محقق شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش برویم. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود باید از خود شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد شفیع‌زاده در نشست خبری امروز دوشنبه با اشاره به نام‌گذاری سال 1395 به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: ما باید از خود بپرسیم که چه کرده‌ایم آیا در رابطه با افزایش بهره‌وری کاری می‌کنیم هر کس خود ببیند که وظیفه اش را انجام می‌دهد یا نه. ما باید این گفتمان را توسعه دهیم که البته ما در بانک دی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و بهره‌وری افزایش یابد هرچند که بهره‌وری ما بالا است.

مدیر عامل بانک دی افزود: ما باید به سمت استفاده از فناوری و دانش‌افزایی و سایر ویژگی‌هایی که در اقتصاد مقاومتی است پیش برویم و باید از خود بخواهیم که مناسب با نیاز مشتری حرکت کنیم. با این ادبیات است که ما در مسیر شکوفایی اقتصاد پیش می‌رویم که خلاقیت یکی از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی است ما باید به خلاقیت توجه کنیم. پیام مهم اقتصادی این است که باید با تکیه بر ظرفیت‌ها با تهدید‌ها مقابله کنیم.

شفیع زاده اضافه کرد: در حوزه اقتصاد هم ما نیازمند خلاقیت بیشتر هستیم و باید به منافع ملی و جمعی نگاه کنیم. اگر این رویکردها شروع شود اتفاقاتی که در بعضی دیگر از حوزه ها رخ می‌دهد در اقتصاد هم رخ خواهد داد.

او با تاکید بر این‌که باید از دستاوردهای دولت حمایت کنیم چرا که زحمت های زیادی کشیده شده تا این کنترل تورم حاصل شود افزود: این موضوع دستاورد کمی نیست. هم مردم و هم دولت یک دوره سخت را برای کاهش تورم تحمل کردند و ما باید این دستاورد را حفظ کنیم. امیدوارم دوره پساتحریم به خوبی طی شود و شرایط اقتصادی خوبی را تجربه کنیم. البته این موضوع کار و حرکت می خواهد و خلاقیت می طلبد.

مدیر عامل بانک دی با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده ها اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب روند رو به کاهش نرخ سود سپرده‌هاست که در سال گذشته با چالش‌هایی همراه بود . این روند رو به بهبود است، چرا که نرخ رشد سود بانکی شرایط نامساعدی داشت ولی در حال حاضر درست شده است.

به گفته وی کاهش نرخ سود بانکی به تدریج آثار خود را نشان خواهد داد که یکی از آنها اشتغال زایی و خروج از رکود است.

شفیع زاده در مورد اقداماتی که در سال گذشته در بانک دی رخ داد گفت:‌ در سال گذشته ما در بورس حضورمان فعال تر شد و جایگاه مان بهبود یافت و تبادل بین بانکی به نحو مناسبی انجام شد و امیدوارم این شرایط درسال 1395 ادامه پیدا کند و بهتر هم شود.

او افزود: در سال گذشته با توجه به سیاست‌های دولت موفق شدیم هفت درصد نیروگاه دماوند را در فرابورس عرضه کنیم که طی سه دقیقه به فروش رسید.

شفیع زاده ادامه داد: یکی از سیاست‌های بانک مرکزی افزایش سرمایه است. ما در سال گذشته افزایش 30 درصدی سرمایه داشتیم و امیدواریم امسال نیز معادل 10 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه داشته باشیم.

وی توضیح داد:‌ ما در سال گذشته برای انتشار سکوک مجوز گرفتیم و آن را منتشر کردیم. همچنین از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی می‌توانیم استفاده کنیم. در زمینه تقویت سامانه هوشمند بانکداری و الکترونیک سرمایه خوبی در بانک دی صورت گرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر