دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 21092
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 11:53
ريیس جمهور با اشاره به این که پیروزی بزرگی در اخلاق در انتخابات 7 اسفند رقم خورده است، گفت:‌ مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری در این روز آفریدند.


به گزارش راه امروز،رئیس جمهور با اشاره به این که پیروزی بزرگی در اخلاق در انتخابات 7 اسفند رقم خورده است، گفت:‌ مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری در این روز آفریدند.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم یزد با اشاره به انتخابات 7 اسفند اظهار کرد: همانطور که مردم در سال 92 حماسه آفریدند در این انتخابات هم حماسه آفریدند، در انتخابات 92 برادر عزیز من دکتر عارف هم نقش بسزایی داشت.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ بعد از رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای داشت همه‌ی بزرگان و نخبگان این کشور و به ویژه افتخارات این شهر مردم را برای حضور و خلق یک حماسه بزرگ دعوت کردند.

روحانی با اشاره به نمایندگان استان یزد در مجلس خبرگان رهبری، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اظهار کرد:‌ در دورانی که من در مجلس حضور داشتم بزرگانی مثل شهید سید رضا پاک‌نژاد و برادر عزیز من سید محمد خاتمی از اردکان در مجلس حضور داشتند. ایران قهرمان خدمتگزاران خود و آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت کسانی را که به مردم خدمت کردند را فراموش کنند.

به گزارش انتخاب ؛ تلویزیون نیز که سخنان روحانی را به طور مستقیم پخش میکرد، در برخی لحظات مکرراً مجبور شد به دلیل شعارهای پی در پی مردم، صدا را کم کند تا شعارها به گوش نرسد!

روحانی با بیان این که مردم قهرمان ایران در 7 اسفند کار عظیمی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند گفت: در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها پیروز شدند. در این انتخابات اخلاق بر بد اخلاقی و اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد. اکنون باید برای ساختن ایرانی سربلند‌تر و آبادتر دست به دست هم دهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ایران را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه رای مردم رای به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود افزود: امروز روح و امیدی جدید در کالبد این کشور دمیده شده است. دلها را باید از کینه بشوییم. امروز روز وحدت و اتحاد است. باید قدردان نعمت بزرگی که خداوند در این انتخابات به ما داد باشیم. قدردانی این نعمت هم این است که به مردم خدمت کنیم.

روحاني در ادامه خطاب به کسانی که می‌گویند دولت یازدهم چه کرده گفت: باید به این آمار توجه شود. دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است و ارزش پول ملی و ثبات و آرامش بازار و روند کاهش تورم را حفظ کرده است. درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند من همه اینها را قبول دارم اما به کسانی که انصاف را در انتخابات رعایت نکرده و با بوق‌هایی که در اختیار داشتند بی انصافی کردند می‌گویم در دوران وفور، قیمت نفت در سالهای گذشته و مشخصا در سال 90 که درآمدهای نفتی 120 میلیارد دلار بود هیچ اشتغالی درست نشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر